دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

کارت هدیه های کرونایی در جیب خبرنگاران خودی خانه مطبوعات

جولان خانه مطبوعات در تبعیض به خبرنگاران تمامی ندارد

در این ایام خاص کرونایی که دغدغه دولت و همه اقشار ریشه کنی و مبارزه با ویروس منحوس کووید 19است .

باز هم دسته گل های خانه مطبوعات لرستان در نادیده گرفتن خبرنگاران واقعی و حمایت از نور چشمی های خود تمامی ندارد و بادمجان دور قابچین هارا خودی و خبرنگاران واقعی را نخودی می دانند .

در این ایام که خبرنگاران هم همچون دیگر اقشار از کرونا آسیب های جبران ناپذیری دیده و خیلی از دوستان رسانه ای در وضعیت معیشتی خوبی به سر نمی برند هیات مدیره خانه مطبوعات لرستان باز همکارت هدیه های اهدایی برخی از ادارات را در بین نور چشمی های خود توزیع و خبرنگاران واقعی را با نادیده گرفتن نخودی کرد .

براستی تا کی باید شاهد این رفتار های تبعیض آمیز و دلسردی خبرنگاران از این خانه منحوس که پایه های آن در انتخابات پر حاشیه و آن چنانی خانه مطبوعات به کجی بنا شده باشیم .

چرا باید فلان عضو هیات مدیره با سوءاستفاده از خانه مطبوعات به گواه آرشیو و مستندات در یک هفته از اگهی های ...مبلغ هنگفتی را به جیب بزند .

«گزینشی کردن» و «سفارشی دادن»  به خودی ها توسط خانه مطبوعات  لرستان  البته نه تنها در در بین اهالی رسانه  اقدامی نکوهیده است، بلکه باعث پائین آمدن شأن و جایگاه والای رسانه‌ها و البته خبرنگاران محترمی می‌شود که چنین هدیه‌هایی را دریافت و دم هم نزدند.

امیدوارم اگر بحث«شفاف‌سازی» است؛ در تمامی زمینه‌ها و در تمام بخش‌های  رسانه ای  مورد عنایت قرار بگیرد، بحث مبلغ‌ها چه کم یا زیاد مطرح نیست. کاش دعواهای رسانه ی بر روی مبالغ بالا باشد، نه این مبالغ سخیف و کسر شأنی که همان را نیز شامل حال عده‌ای می‌دانند و برخی رسانه‌ها در این مواقع هیچ‌گاه دیده نمی‌شوند. گویا «خودی و نخودی» بودن خبرنگاران در خانه مطبوعات فعلی  نیز تداوم همان روش غلط گذشته‌ است.

 استان لرستان بیشترین حجم رسانه فعال را دارا است و با محاسبه نسبت جمعیت با تعداد رسانه ها متوجه می شویم که لرستان مردم و اهل قلمی آگاه و اندیشمند دارد، اما با وجود این شاهد نوعی برخورد دوگانه از سوی خانه مطبوعات ، برخی از مسئولین و روابط عمومی ها در برخورد با رسانه های مرکز استان لرستان و سایر شهرستانهای استان هستیم؛

لذا شایسته است مسئولان نظارتی، شورای اطلاع رسانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت نظارت بر مطبوعات نسبت به رفع این تبعیض فاحش، اقدامات لازم را در دستور کار قرار داده تا به همه رسانه های به یک چشم نگریسته شود.
 

ضمن انتقاد به عدم پاسخگویی مسئولین به افکار عمومی و انتقاداتی که در رسانه ها مطرح است، شایسته است مسئولینی که سیاست سکوتی را در قبال این موضوع اتخاذ کرده اند، با نور حق گویی شکسته و به نور امید برای رسانه های مستقل و آزاد اندیش مبدل نمایند.

 

Author: درویشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top