آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

 

همیشه برای فوتبال دوستان سوالی مبهم مطرح بوده است که جواب دقیق آن را تقریبا کسی نمی داند، تصور کنید این همه استعداد ناب فوتبالی در غرب ایران وجود دارد اما بدون داشتن حتی یک تیم در لیگ برتر، اگر نخواهیم از گذشته و پیشکسوتان استان های غربی کشور در رشته فوتبال صحبت کنیم، در نسل حاضر غربی ها بازیکنان مطرحی را به فوتبال ایران معرفی کردند و تربیت بازیکنان اسمی در غرب کشور ید طولایی دارد. اگر وضعیت حال حاضر این مناطق(لرستان، کردستان، همدان) را بررسی کنیم، تمامی نمایندگان این خطه بازیکن پرور، در لیگ دو حضور دارند و حتی غرب ایران یک نماینده در لیگ یک هم ندارد چه برسد به لیگ برتر. در بین نمایندگان لیگ دویی، فعلا اوضاع خیبر خرم آباد و پاس همدان از همه بهتر است این دو تیم از شانس های اصلی صعود به لیگ یک هستند و اگر اتفاق خاصی نیافتد حداقل یک تیم از غرب کشور در فصل بعد، لیگ آزادگانی خواهد شد، دیگر تیم های غربی کشور، سردار بوکان، آوالان کامیاران، بعثت کرمانشاه و شهردادی همدان، بعضا در جایگاه های میان جدولی و یکی دو تیم هم در پایین جدول حضور دارند.

حالا با نام بردنِ چند تن از بازیکنان مطرحی که در استان های غربی کشور شکوفا شدند، کاملا تلخی این موضوع را حس می کنید، وریا غفوری(سنندج)، وحید امیری(خرم آباد)، علیرضا بیرانوند(خرم آباد)، مهدی کیانی(نهاوند)، کاوه رضایی(اسلام آباد غرب)، بختیار رحمانی(سرپل ذهاب)، نوید عاشوری(همدان)، محمد نوری(سقز)، اکبر صادقی(همدان)، مرتضی تبریزی(همدان) و ... همه و همه از استعداد های مطرح از غرب کشور هستند، استعدادهایی که با این وضع حتی نمی توانند لذت پوشیدن پیراهن تیم زادگاهشان را در لیگ برتر بچشند.

قطعا بعدها هم نام هایی بزرگ برخواسته از این مناطق در فوتبال ایران خواهیم داشت، ولی اگر به همین روش فعلی مدیریت فوتبالی این مناطق ادامه داشته باشد، اتفاقی که برای تیم های غربی کشور افتاده است برای بازیکنان هم می افتد فوتبال این خطه رو به نابودی می رود، امیدواریم‌ فوتبال غرب کشور در دستان مدیران فوتبالی و کاربلد قرار بگیرد تا نسبت به این همه استعداد ادای دین کنند و دلسوز جامعه فوتبال باشند.

لرستان ،کردستان،همدان ،كرمانشاه ،ايلام

یاداشت از: محمدرضا ولی زاده آلاشتی

Author: درویشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top