آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

 

 از روز نخست شیوع کرونا تناقض در آمار یکی از موضوعات مورد انتقاد رسانه ها و سایر افراد صاحب نظر بود ، این آمار تا جایی تناقض را تجربه می کرد که در یک روز آمار مختلف از یک شهر منتشر می شد و سردرگمی مردم و رسانه ها را در پی داشت. اما رفته رفته آمار شکل یکپارچه تری به خود گرفت ولی هنوز به شکل شفاف ارائه نشده و نمی شود ، این قصه اما در لرستان حساسیت بیشتری نیز به دلیل بالا رفتن مبتلایان پیدا کرد تا جایی که حالا کار‌ به ورود نماینده الیگودرز کشیده و دکتر خدا بخشی در خصوص آمار بالای مبتلایان کرونا و جان باختگان ویروس منحوس خواستار شفافیت در آمار شده است.

 خدا بخشی  که خود دارای مدرک دکتری ریاضیات محض است ، شاید بهتر توانسته  با اعداد ارتباط برقرار کند که حالا خواستار شفافیت در آمار شده و وزارت بهداشت نیز به درستی خواسته وی را اجابت کرده و معاون آموزشی خود را مامور بررسی آمار در حوزه انتخابیه مرد ریاضی دارن کرده است .

 بدون شک وقتی مرجع جمع آوری آمار کرونا متعدد است ، عدم انطباق  و تناقض در آمار امکان دارد به وجود بیایید ، از طرفی زمانی که مرجع ارائه کننده آمار تلاش دارد تا کمترین اطلاعات را ارائه کند ، این امر به شبهات  دامن می زند و برنامه ریزی را با مشکل مواجه می کند طوری  که حالا نماینده الیگودرز به درستی خواستار بررسی آمار می شود .

این مطالبه اگر چه شاید نتواند برخی آمار را نشان دهد اما قطعا می تواند باعث ملزم کردن مسئولین برای قرار گرفتن در مسیر شفافیت شود و از طرفی توجه مسئولین کشور را به استان معطوف کند . بنابراین ورود هر یک از نمایندگان استان می تواند به گسیل منابع و توجه مسئولین کشوری جهت کمک به دانشگاه علوم پزشکی کمک کند .

محمد شکری

 

Author: درویشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top