دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

آرش میراسماعیلی برای حکم پنج سال محرومیتش از کوراش انگشت اتهام را به سمت افراد داخلی برده و می‌گوید امیدوار است برای صدور این حکم، فدراسیون جهانی از داخل خط نگرفته باشد، چرا که بخشی از کوراش در دست مسئولان ایرانی است.

 

به گزارش افلاک، اختلافات محمد رستگار و آرش میراسماعیلی، رییس و نایب رییس فدراسیون جودو بار دیگر شعله ور شد که این بار دامن کوراش را گرفت.

 

در اتفاقی که طی مسابقات جهانی کوراش رخ داد و حکم محرومیت پنج ساله میراسماعیلی باعث شد او انگشت اتهام را به سمت فدراسیون بگیرد و عنوان کند که امیدوار است از داخل خط‌هایی برای این محرومیت داده نشده باشد. از طرفی رییس فدراسیون جودو نیز به صراحت اعلام کرده که در این مساله هیچ حمایتی از میراسماعیلی نخواهد کرد.

 

میراسماعیلی در مورد محرومیت پنج ساله‌اش از فعالیت در کوراش، گفت: متاسفانه اتفاق غیر منتظره‌ای در مسابقات کوراش رخ داد که از دید همه محکوم است، اما عواقبش دامنگیر من به عنوان متولی مسابقات شد، ولی کسی که حکم اعدامش را صادر می‌کنند یک تجدید نظر نیز برایش در نظر می‌گیرند و حداقل در کمیته‌ انضباطی باید دفاعیات من را می‌شنیدند. بنا‌بر‌این به نظرم این حکم غیر منطقی است و 100 درصد اعتراض می‌کنم.

 

او ا‌دا‌مه‌ داد: پس از ماجرایی که در جریان مسابقات رخ داد، من از آن ورزشکار ازبک و مربی‌اش عذرخواهی کردم و حتی در هتل به آنها کادو دادم. اما شاید این اتفاقات از داخل کشور رقم می خورد و اتفاق بد این است که رییس فدراسیون اعلام کرده فدراسیون هیچ حمایتی نمی‌کند و خود من باید شخصا اقدام کنم. ابراز تاسف می‌کنم، زیرا من تلاش کردم تا از طریق مسئولان استانی و مردم این مسابقات کوراش را به بهترین شکل برگزار کنم. متاسفانه به جرم نکرده و کاری که دیگران انجام داده‌اند من محکوم شدم.

 

میراسماعیلی همچنین گفت: امیدوارم که از داخل خط‌هایی نگرفته باشند، زیرا بخشی از کوراش در دست مسئولان ایرانی است. من رایزنی می‌کنم و به این حکم اعتراض خواهم کرد، زیرا بدون حضور من صادر شده و حتما قابل تجدید نظر خواهد بود.

 

میراسماعیلی در پاسخ به این پرسش که آیا همچنان باید او را نایب رییس فدراسیون جودو دانست، گفت: فعلا که هستم.

 

او در پاسخ به این پرسش که چقدر این موضوع که فردی که به میان تشک آمد از افراد منسوب کمیته‌ فنی است، صحت دارد؟ تصریح کرد: اصلا این طور نبوده است. امنیت سالن با یگان ویژه‌ و حراست اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان بوده است و فیلم هم نشان می‌دهد که آن فرد از پشت میله‌ها به وسط تشک آمد. خودش هم سه شب در بازداشتگاه بود و به این امر اقرار کرد.

 

با وجود اختلافات آشکاری که بین رستگار و میراسماعیلی وجود دارد، مشخص نیست این دو نفر در راس یک فدراسیون چگونه با یکدیگر کار می‌کنند و آیا رئیس فدراسیون قدرت تغییر نایب رئیسش را ندارد و مقامات بالادستی در مورد زیرمجموعه فدراسیون جودو تصمیم‌گیرنده هستند؟

 

هر چه که هست با این وضعیت و اختلافات فاحشی که در راس فدراسیون وجود دارد، بعید است جودوی ایران بتواند حداکثر کارایی را داشته باشد و به موفقیت چشمگیری برسد. سکوت وزارت ورزش هم در قبال چنین اختلافات فاحش در راس یک فدراسیون المپیکی در نوع خود جالب است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top