دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

دبیر نهمین همایش بین‌المللی سیره علوی از ارسال ۱۲۲ مقاله به این دوره از همایش خبر داد.

به گزارش افلاک، دکترسیدعلی نادردهقانی‌الوار در مراسم اختتامیه نهمین دوره همایش بین‌المللی سیره علوی که به همت جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شد، ضمن خیرمقدم به مهمانان اظهار کرد: این همایش به همت و ابتکار نماینده محترم ولی‌فقیه در استان برگزارشده است و افتخار می‌کنیم که این همایش با حضور نماینده عالی در استان جناب آقای دکتر خادمی استاندار محترم و مدیران ارشد استان امروز برگزار می‌شود.

دکتر دهقانی‌الوار حضور آیت‌الله فرحانی عضو محترم خبرگان رهبری و یکی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه را باعث غنای این برنامه دانست و بیان کرد: حضور شخصیت‌های ملی در این همایش نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه این کار ارزشمند است.

وی شروع برگزاری اولین دوره این همایش را سال ۸۷ عنوان کرد و افزود: این همایش هرساله توسط یکی از دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و تابه‌حال بالغ‌بر ۱۱۰۰ مقاله از سراسر کشور در قالب  ۳۰۰ عنوان و محور پژوهشی در 40 سرفصل کلی به دبیرخانه رسیده است که در تارگاه‌های معتبر ملی و بین‌المللی نمایه شده‌اند.

دکتر دهقانی‌الوار همایش ملی سیره علوی را اقدامی بزرگ و ارزشمند برشمرد و گفت: تداوم این همایش منجر به بهتر شدن فضای فرهنگی – مدیریتی کشور و استان می‌شود و خروجی آن بانک جامعی از مقالات شاخص در باب سیره علوی است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان بابیان اینکه دانشگاه‌های مختلفی در این همایش حضور و همکاری داشته‌اند، اضافه کرد: دوره نهم از مرداد امسال با همکاری دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش و بنیاد ملی الغدیر به‌عنوان اعضای ستاد و با ریاست نماینده محترم ولی‌فقیه در استان برگزارشده است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی تابه‌حال دو مرحله  این همایش را برگزار کرده است. در این دوره ۱۲۲ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که ۸۷ عنوان مرتبط با موضوع همایش بود و درنهایت ۳۰ مقاله برای چاپ و 12 مقاله برای ارائه انتخاب شدند.

دکتر دهقانی الوار بابیان اینکه ۱۲ مقاله برتر امروز ارائه خواهند شد به سایت همایش اشاره کرد و گفت: این سایت هم‌اکنون فعال است و توصیه می‌شود دیگر دوستانی که ادامه‌دهنده همایش هستند از آن استفاده کنند.

عضو هیئت‌علمی جهاد دانشگاهی لرستان خاطرنشان کرد: اقدام شایسته‌‌‌ای که در این همایش انجام می‌شود ترجمه مقالات شاخص به زبان‌های روز و پرکاربرد دنیا ازجمله عربی و انگلیسی است تا امکان بهره‌گیری از آن‌ها در خارج کشور تسهیل شود.

وی در پایان از روسای محترم دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، آموزش‌وپرورش، صداوسیما و شهرداری خرم‌آباد به خاطر همکاری‌های شایسته تقدیر کرد.

دهقانی الوار همچنین از دبیرخانه همایش و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی به خاطر زحمات بسیار در این کار ارزشمند سپاسگزاری کرد.

 

معاون استاندار لرستان:

سیره علوی در سه سطح فردی، اجتماعی و حاکمان در جامعه پیاده شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: سیره علوی در سه سطح فردی، اجتماعی و حاکمان در جامعه پیاده شود.
 
حبیب‌الله خجسته‌پور نیز اظهار کرد: بهای هر کسی به اندازه علم و دانش او است.
 
وی اضافه کرد: امروز در این فضا و همایش سیره علوی نشان داده شد که دانش ما به اندازه کافی در سطح دانشگاهی، دانشجویان و نخبگان وجود دارد اما بحثی که نیاز داریم عمل است.
 
خجسته‌پور بیان کرد: همه حاکمان، اجتماع و فرد فردا اعضا لازم است که سیره علوی را در جامعه پیاده کنند و در تمام زمینه‌ها نیازمند رشد و توسعه هستیم.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: سیره علوی در سه سطح فردی، اجتماعی و حاکمان در جامعه باید پیاده شود.
 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

حضرت زهرا(س) اسوه موعود است/ به مفسد داخلی سیلی بزنید

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: همانگونه که به دشمن سیلی می‌زنیم باید به مفسد داخلی نیز سیلی زد.
 
آیت الله شیخ عبدالکریم فرحانی نیز با بیان اینکه سه گرایش فلسفی مهم وجود دارد که دو گرایش مربوط به اروپا و یک گرایش مربوط به امریکا است، اظهار کرد: فلسفه معاصر دو گرایش دارد که شاخص‌هایی دارد، البته در این فلسفه‌ها اختلافاتی از منظر عقلی و علمی به علوم انسانی و نگاه به انسان وجود دارد که مخرج مشترک آنها این است که دین کارایی ندارد.
 
وی اضافه کرد: آنان معتقدند دوره جوانی دوره فلسفه و دوران بلوغ دوره علم است و روزگاری بشر به خاطر جهالتش از خدا پیروی می‎کرد.
 
این عضو مجلس خبرگان با اشاره به اینکه متأسفانه مسیحیان تصویر غلطی را طی هزار سال از دین ایجاد کردند و دیدگاه غربی‌ها این بود که نمی‌شود هم عالم بود و هم متدین؛ آمریکایی‌ها در مقابل تفکر اروپایی‌ها معتقد بودند که دین، زمان و کارایی خود را از دست داده است. البته در این راستا نیز آیت الله مطهری در کتاب علل گرایش در مادی گری عملکرد هزارساله کلیسا را تفسیر کرده است.
 
وی گفت: غربی‌ها معتقدند دین برای گوشه مسجد، یکشنبه‌های آخر هفته، ایجاد آرامش روانی و سلامت در عرصه خانواده و جامعه است. در چنین فضایی انقلاب اسلامی به وجود آمد بلوک شرق و غرب می‌گفتند مگر می‌شود دین انقلاب ایجاد کند و مارکسیسم‌ها می‌گفتند دین افیون توده‌ای‎هاست و روبنایی است که طبقه حاکم برای توجیه ظلم خود دارد. همچنین روشنفکران بیمار اظهار داشتند امکان ندارد دین منشا تحول اجتماعی و بنیادین شود و حداکثر فضایی که برای دین بود فضایی بود که امریکایی‌ها ایجاد کردند.
 
فرحانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه دست بلند کرد و افزود: علمای اسلام به داد اسلام برسید و ایشان در شرایطی انقلاب را شروع کردند که داخل کشور باور نمی‌کردند چراکه دو شخصیت مهم نظیر آیت الله کاشانی و آیت الله بروجردی رحلت کرده بودند در چنین فضایی امام خمینی با تاسی به سیره علوی گفت: نمی توانیم دست از اسلام برداریم و با اقتدا به سیره امام علی(ع) برای نصرت اسلام وارد شد و امام را دستگیر کردند اما شاگردانش نظیر آیت الله مطهری، آیت الله خامنه‌ای، آیت الله بهشتی و مفتح آمدند و فرهنگ امام یعنی همان احیای سیره علوی را به نسل آن روز تزریق کردند. در آن زمان جامعه ما به فرهنگی نیاز داشت تا نگاهش عوض شود و خوشبختانه فرهنگ سیره علوی در جامعه جا افتاد و انقلاب پیروز شد.
 
فرحانی با اشاره به اینکه تثبیت انقلاب و دوران دفاع مقدس با تأسی از همین سیره علوی به انجام رسید و این در حالی بود که جامعه شناسان غربی می‌گفتند اینها تاثیر دین نیست بلکه شخصیت کاریزمای آیت الله خمینی است که جلو افتاده و جریانات سیاسی را مدیریت می‌کند. آنها فکر نمی‌کردند این کار دین باشد و متوقع بودند پس از رحلت ایشان همه چیز تمام می‌شود در حالی‎که امام خمینی با کمک مردم حوزه و دانشگاه انقلابی، انقلاب و دفاع مقدس را مدیریت می‌کردند.
 
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در شرایطی از دنیا رفت که آمریکایی‌ها در خلیج فارس کشتی ایران را می‌زدند، تأکید کرد: امام راحل رفت و امام فاضل ما رهبری سکان انقلاب را به دست گرفت و در این سی سال مدیریت ایشان مسیربه تأسی از سیره علوی بوده است.
 
وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما می‌توانیم با سیره علوی انقلاب را مدیریت کنیم و پس از سی سال غربی‌ها می‌گویند دکترینی به نام ولایت با محوریت امام راحل و حاضر به وجود آمده و در این حرکت نشان دادیم که کوتاه‌ترین راه رسیدن به نتیجه دکترین ولایت است. 
 
فرحانی با بیان اینکه در عرصه فناوری‌های نو، هسته‌ای، هوافضا، سلول‌های بنیادی و ... شتاب حرکت ما نسبت به دنیا بسیار بالاست، بیان کرد: در چنین برهه‌ای غربی‌ها به دانش و تخصص ما پی بردند و حرکت علمی ما در ایران در سایه سار ولایت شکل گرفت.
 
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از چهار دولت حمایت کرد و به همه هم تذکر داده است، عنوان کرد: دکترین ولایت این است که دفاع می‌کند، امید ایجاد می‎کند، نقاط چالش را تذکر می‌دهد، پیشگیری می‌کند و اشک مسئولان را در برخی جلسات درمی‌آورد.
 
وی در ادامه با اشاره به فضایل حضرت زهرای مرضیه(س) افزود: حضرت زهرا(س) اسوه موعود است چراکه زمان حیات حضرت رسول(ص) و امام علی(ع) را درک کرده و نشان داده است که راه نجات انسان تبعیت از امامت است.
 
فرحانی با تأکید بر اینکه ما دو امام(حاضر و راحل) داشتیم که باید مطالبات آنان را عملیاتی کنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری توانست انقلاب را با سیره علوی و با عزت مدیریت کند و امروز انقلاب ما محور حرکت‌های جهانی است. بسیج ما نیز بسیج ایران نیست بلکه بسیج جهان است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از اینکه مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد و فرهنگ مطالبه از ما دارد اما سی سال است که زمین مانده است، افزود: در عرصه سیاست جلو هستیم، در عرصه مدیریت نیز توانستیم مدل‌های جدید ارائه کنیم اما در عرصه اقتصاد عقبیم و در عرصه فرهنگ مشکل داریم.
 
وی اضافه کرد: پیکره جامعه ما زخم‌هایی دارد که همایش‌هایی مانند سیره علوی باید این زخم‌ها را درمان کند امروز دنیا نگاه می‌کند که انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ و اقتصاد مدلی بومی و مبتنی بر سیره علوی که نجات بخش بشریت باشد را رقم بزند.
 
فرحانی با بیان اینکه روزی که امام انقلاب را شروع کرد آمریکایی‌ها گفتند دین فقط برای مسجد است و امام در پاسخ آنها گفت این دین اسلام آمریکایی است و در عمل توانست اسلام آمریکایی را شکست دهد. در حال حاضر اسلام علوی و محمدی حاکم است، اضافه کرد: در عرصه اقتصاد و فرهنگ چه باید کنیم؟ اولین کار مهم شما برگزارکنندگان سیره علوی همین است بدانید این کار شما مبارزه است.
 

آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

اصلاح اقتصادی و مبارزه با فساد اداری، مهمترین سیاست اقتصادی امام علی(ع)

همچنین نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: اصلاح اقتصادی و مبارزه با فساد اداری؛ مهمترین سیاست اقتصادی امام علی(ع) بود.
 
آیت‌الله میرعمادی در نهمین همایش سیره علوی که در سالن اجتماعات پیامبر اعظم دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در سیاست‌های حکومت‌داری امام علی(ع) مورد توجه است سیاست‌های اقتصادی آن حضرت و اصلاحات اقتصادی بوده است.
 
وی با بیان اینکه امام علی(ع) در ۱۸ ذی‌الحجه سال ۳۵ هجری قمری زمامداری مسلمانان را بر عهده گرفت تصریح کرد: شیوه حکومت داری امام علی(ع) در طول چهار سال و ۹ ماه حکومت‌داری برای تمام بشریت الگو است به طوری که تمام مباحث کشورداری و اصلاح اقتصادی در حکومت علی(ع) بیان شده است.
 
آیت‎الله میرعمادی در خصوص نهمین دوره همایش سیره علوی ضمن اعلام رضایت از مجموعه جهاد دانشگاهی در برگزاری مطلوب این دوره افزود: در نهمین دوره همایش سیره علوی ۴۰ سرفصل کلی مورد توجه قرار داده شده است این در حالی که در طول دوره برگزاری این همایش تعداد ۱۱۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است که این خود نشان از کثرت مباحث کشورداری در حکومت علوی است.
 
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه دانشگاه‌های لرستان امروز پرچمدار سیره علوی در جهان هستند، خروجی همایش‌های سیره علوی را تحت عنوان دایره‌المعارف سیره علوی برشمرد و گفت: آنچه در شرایط کنونی مهم است شناخت سیاست‌های اقتصادی امام علی(ع) است زیرا ملاک کشورداری شناخت صحیح سیاست‌های اقتصادی است.
 
وی اصلاح سیستم مالیاتی را از دیگر سیاست‌های اقتصادی امام علی(ع) دانست و با بیان اینکه آن حضرت همواره بر تناسب وضعیت مالیات‌دهندگان و اجرای عدالت در دریافت مالیات تاکید می‌کرد، خاطرنشان کرد: از دیگر زیرساخت‌های اقتصادی امام علی(ع) بازرسی و نظارت مستقیم بود لذا مسئولان اقتصادی ما هم به تاسی از آن حضرت به صورت مستقیم بر بازارها نظارت کنند و علاوه بر آموزش احکام الهی در بین بازاریان از احتکار نیز جلوگیری کنند.
 
آیت‎الله میرعمادی با بیان اینکه استقلال اقتصادی بخش دیگر سیاست‌های اقتصادی امام علی بود، تصریح کرد: امام علی(ع) به شدت با وابستگی مالی کشور مخالف بود به طوری که در حدیثی از آن حضرت آمده است که اگر ملتی کمک خواست و ملتی کمک داد خواه ناخواه اولی برده و اسیر دومی است.
 
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه اصلاح اقتصادی هزینه دارد، تصریح کرد: امام علی(ع) برای مبارزه با فساد اقتصادی سه جنگ را تحمل کرد این در حالی است که آن حضرت ثروت‌های عمومی را بین مردم عادلانه توزیع کرد.
 
امام جمعه مردم خرم‌آباد با بیان اینکه معادن و فرآورده‌های نفتی ثروت عمومی مردم هستند، افزود: امروز معادن و فرآورده‌های نفتی ما در اختیار و انحصار عده خاصی است این در حالی است که ثروت‌های عمومی باید به طور عادلانه بین افراد جامعه تقسیم شود. 
 
وی با بیان اینکه در تقسیم درآمدهای عمومی باید رعایت عدالت در تقسیم و حبس نکردن حقوق عمومی مورد توجه قرار گیرد، افزود: مطالب علمی همایش سیره علوی به صورت در اختیار مسئولان قرار داده شود.
 
امام جمعه مردم خرم‌آباد با گریزی به ۲۵ سال حکومت امویان قبل از امیرالمومنین(ع) افزود: بعد از رحلت پیامبر ۲۵ سال حکومت در دست اموی‌ها بود این در حالی است که خودبینی، دلبستگی به قدرت، تبعیض و تعصبات جاهلی در طول این مدت بر جامعه حاکم بود.
 
وی اصلاح اقتصادی و مبارزه با فساد اداری را اولین و مهمترین سیاست اقتصادی امام علی(ع) دانست و افزود: امام علی(ع) در سومین روز از حکومت خود در خطبه‌ای به مردم فرمود: "هر زمینی که عثمان بخشید به بیت‌المال برمی‌گردانم و اگر ثروت‌هایی که از بیت‌المال رفته است را بیابم در حالی که مهریه زنان شده باشد به جایگاهش برخواهم گرداند".
 
میرعمادی افزود: امام علی(ع) در اوایل حکومت خود طرح عدالت اقتصادی را اجرا کرد و حقوق افراد را از بیت‌المال به مساوات تقسیم کرد.
 
نماینده ولی فقیه در لرستان جلوگیری از دست و دلبازی در اموال عمومی را از سیاست‌های اقتصادی امام علی(ع) برشمرد و بیان اینکه سخاوتمندی حاکمان در اموال عمومی ستم بر بندگان است، اضافه کرد: از دیگر سیاست‌های اقتصادی امام علی(ع) پارسایی در هزینه کردن است که امام علی(ع) در هزینه کردن بودجه عمومی تقوا را رعایت می‌کرد.
 
امام جمعه مردم خرم‌آباد عنوان کرد: خاموش کردن چراغ در هنگام ورود طلحه و زبیر، نظارت بر هزینه کردن بودجه عمومی و دقت در انعقاد قراردادها را از نمونه‌های پارسایی امام علی(ع) در هزینه کردن بودجه عمومی دانست.
 
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه این انقلاب ادامه دارد و اینکه بعضی‌ها می‌گویند انقلاب تمام شد و حالا برگردیم به زندگی عادی خود، خیانت کرده‌اند چراکه انقلاب هنجارهای جدیدی را به وجود آورده و حفظ این هنجارها تداوم انقلاب است، تصریح کرد: امروز مبارزه نیاز است تا جامعه ما اسلامی شود چراکه در جامعه مشکل اشرافی گری و آلودگی در بدنه اجرایی کشور و هر سه قوه وجود دارد، مبارزه لازم داریم تا جامعه ما شاخصش شاخص جامعه علوی شود. مگر می‌شود مفسد اقتصادی داشته باشیم، فساد و قاچاق سازمان یافته را شاهد باشیم و انتظار چرخیدن چرخه تولید را داشته باشیم. 
 
وی عدالت را مبنای حرکت انقلاب دانست و با بیان اینکه فرهنگ عدالت را مطهری به دانشگاه و بهشتی به اروپا صادر کرد، همچنین رهبری در مشهد با جوانان موضوع را در میان گذاشت تا انقلاب به پیروزی رسید، عنوان کرد: امروزفاصله بین فقیر و غنی زیاد شده، مملکت را با شعار نمی‌توان اداره کرد.
 
فرحانی با تأکید بر اینکه همانگونه که به دشمن سیلی می‌زنیم باید به مفسد داخلی نیز سیلی زد، انحصارات برداشته شود، چراکه این درد مدیریت کشور ماست؛ درست است که کمیته امداد کار خوب انجام می‌دهد اما مُسکنی است و این درد یک دولت نیست بلکه درد نظام است، یادآور شد: باید جریان اقتصادی در ایران براساس سیره علوی باشد چراکه این حرکت یک مبارزه است.
 
وی گفت: تحت تاثیر حجم مقالات علمی و پژوهش‌های زیاد در این همایش قرار گرفتم و اگر می‌خواهیم خواسته‌ای تحقق یابد باید به صورت گفتمان پذیرفته شود، اقتصاد مقاومتی گفتمان نشده است در حالی‌که مدل علوی وحدت حوزه و دانشگاه این است که به گفتمان تبدیل شده، آفرین بر نماینده ولی‌فقیه در لرستان و جهاد دانشگاهی استان به خاطر برگزاری چنین همایش‌هایی.
 
عضو خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در 26 مهر ماه 96 مبنی براینکه به قدرت اقتصاد اهتمام کنید، قدرت اقتصاد با وابستگی به این و آن حاصل نمی‌شود، بنده از قدیم بارها گفته‌ام با سرمایه گذاری خارجی در کشور موافقم، هیچ مخالفتی ندارم غربی یا اروپایی باشد، منتها تکیه اقتصاد کشور نباید به ستونی باشد که با نعره امثال ترامپ بلرزد، افزود: ارزیابی انقلاب اسلامی براساس قدرت اقتصادی و اجرایی شدن مدل عدالت در دکترین ولایت است و امروز توقع جوانان ایران و مردم غیور ما که هر جا خواسته‌ایم سرمایه گذاری کرده‌اند این مدل است.
 
وی تأکید کرد: اگر جامعه‌ای مشرک باشد اما عدالت در آن اجرا شود از بین نمی‌رود و اگر جامعه‌ای براساس عدالت حرکت کند توزیع ثروت در آن عادلانه باشد، فقیر و غنی احساس ظلم نکنند، این جامعه می‌ماند ولو مشرک باشد اما اگر در جامعه‌ای ظلم و تبعیض باشد مشکل پیدا می‌کنیم.
 
فرحانی با اشاره به اینکه خبرگان در دوره اخیر براساس مطالبات رهبری و پیگیری مساله مطالبه‌گری تلاش خوبی کرده است، گفت: کمیسیون سیاسی و اجتماعی را برای اولین بار به سه کمیسیون اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تقسیم کرد تا تماس بزرگان با بدنه اجرایی کشور تقویت و مطالبه رهبری در عرصه اقتصاد، سیاست و فرهنگ را مطالبه کنیم در این راستا رهبری راضی بودند ماموریت مهم و رصد اندیشه ورزی را به خبرگان واگذار کردند تا بتوانیم نگاه کلان به نظام و حرکت نظام داشته باشیم.
 

استاندار لرستان:

حمایت از سرمایه‌گذار و بهبود فضای کسب و کار از موضوعات مورد تاکید امیرالمومنین(ع) بود

استاندار لرستان گفت:حمایت از سرمایه‌گذار و بهبود فضای کسب و کار از موضوعات مورد تاکید امیرالمومنین(ع) بود.
 
 سید موسی خادمی در نهمین دوره همایش سیره علوی که به همت جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: سیره امام علی(ع) دریای عظیمی است که بشر توانسته تنها درصدی از آن را کسب و از آن استفاده کند.
 
وی ادامه داد: امام علی(ع) دریایی از علم هستند که بشر با این همه پیشرفت نتوانسته به عمق و معنای واقعی کلام و شخصیت ایشان پی ببرد.
 
خادمی اضافه کرد: بنابراین باید تلاش کنیم تا سیره امیرالمومنین(ع) را کشف کنیم و در زندگی، مدیریت و کار از آن بهره ببریم.
 
استاندار لرستان افزود: سیره زندگی امام علی(ع) به نوعی است که در تمام ابعاد زندگی می‌توان از آن بهره برد چرا که ایشان در طول زندگیشان هم مظلوم و هم حاکم بوده‌اند‌.
 
وی عنوان کرد: امیرالمومنین(ع) تجربه جایگاه‌های مختلف را داشته‌اند و این موضوع فرصتی ایجاد کرده تا بتوان از سیره ایشان در ابعاد مختلف بهره برد.
 
خادمی با اشاره بر مشکلات اقتصادی کشور یادآور شد: بحث سیره اقتصادی امام علی(ع) یکی از مباحث شیرین سیره ایشان است که استفاده از آن راهگشای رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی است.
 
استاندار لرستان خاطر نشان کرد: امروز اقتصاد مقاومتی لازمه پیشرفت و حل مشکلات کشور است و تاکید بر این نوع اقتصاد در زندگی امام علی(ع) قابل رویت است.
 
وی با بیان اینکه یکی از موارد اصلی اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است، گفت: امیرالمومنین(ع) در نامه‌های خود به مالک اشتر بر این مهم تاکید داشتند و خواستار حمایت و تقویت سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری بودند.
 
خادمی اظهار کرد: امام علی(ع) تاکید داشتند که بازرگانان و تجار و سرمایه‌گذار قاعده بر هم نیستند و می‌توانند جامعه را به ثبات برسانند.
 
استاندار لرستان با اشاره به اینکه شاخص بهبود فضای کسب و  کار یکی از موارد مورد تاکید امیرالمونین(ع) به مالک اشتر بوده است، افزود: باید فضای لازم و مناسب برای ایجاد کسب و کار و تجارت را در استان و کشور فراهم کرد.
 

انتهای پیام
 
مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top