دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

با موادمخدر از تعطیلی 30 کمپ غیرمجاز در سطح لرستان خبر داد.

به گزارش افلاک، بیرانوند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توزیع اعتبارات دستگاه‌های فرهنگی در سال 97 برای 12 دستگاه و در حوزه فرهنگی و پیشگیری از موادمخدر از فردا آغاز می‌شود، افزود: در این بین 7 دستگاه اعتبارات خود را از وزارت‌خانه مطبوع دریافت کرده و آموزش‌وپرورش، دانشگاه علوم و پزشکی، بهزیستی و دانشگاه‌های لرستان و آیت‌الله بروجردی اعتبار خود را از طریق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: امسال 1 میلیارد و 235 میلیون تومان اعتبارات پیشگیری و درمان مربوط به 4 دستگاه ذکر شده است. امسال رشد 275 درصدی در این زمینه بودیم.

این مسئول با بیان اینکه سهم بهزیستی از این میزان 426 میلیون تومان بوده که 71 میلیون تومان برای کارآفرینی بهبودیافتگان است، یادآور شد: برای آموزش‌وپرورش نیز 269 میلیون تومان در بحث پیشگیری و آموزش در مقطع متوسط اول تخصیص‌یافته است.

وی با تاکید بر اینکه سهم سازمان‌های مردم‌نهاد در پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی غیرقابل انکار است، بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نیز برای تربیت مربی در بین روحانیون 30 میلیون تومان دریافت کرده است. در یک دوره 364 میلیون تومان کل سهم علوم پزشکی بوده که در دو مرحله پرداخت شده است.

وی افزود: در بحث حمایت از طرح‌ها و پایان‌نامه‌های مرتبط با حوزه موادمخدر 18 میلیون و 200 هزار تومان پرداخت شده است. سهم دانشگاه آیت‌الله بروجردی و دانشگاه لرستان به ترتیب 3 میلیون و 500 هزار تومان و 9 میلیون تومان است.

بیرانوند با اعلام اینکه تدوین سند مبارزه با خرده‌فروشی موادمخدر بود که امسال عملیاتی می‌شود، گفت: سال گذشته 30 کمپ غیرمجاز در سطح استان تعطیل شد و اقداماتی نیز در بحث اصلاح مشکلات دیگر کمپ‌ها صورت گرفت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر همچنین با بیان اینکه از ابتدای امسال ساماندهی و جمع‌آوری معتادان متجاهر مورد تأکید قرار گرفت و در هفته مبارزه با مواد مخدر نیز با کمک انجمن‌های مردم‌نهاد 75 برنامه متنوع برگزار شد، برگزاری و تشکیل کمیته مراقبت پس از خروج را از جمله اقدامات خوب در راستای جلوگیری از برگشت بهبودیافتگان به آسیب دانست.

وی اضافه کرد: این موضوع برای اولین بار در سطح استان در دستور کار است و در این راستا ضروری است خانواده‌ها نیز پای‌کار آمده و همکاری داشته باشند.

بیرانوند پرداخت حق بیمه کارفرمایی بیش از 12 واحد تولیدی را از دیگر اقداماتی برشمرد که در راستای به‌کارگیری افراد بهبود یافته انجام شده است. به ازای به‌کارگیری افراد بهبود یافته در واحدهای تولیدی هم تسهیلات پرداخت می‌شود و هم حق بیمه کارفرما را پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه صحبت‌هایش از ایجاد بستر مناسب برای مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای پیشگیری از روان‌گردان‌ها و موادمخدر خبر داد و یادآور شد: سال گذشته 36 سمن در استان داشتیم که در حال حاضر شرایط برای فعالیت 160 سازمان مردم‌نهاد مهیا شده است.

بیرانوند همچنین با بیان اینکه امسال جهت نصب دستگاه ایکس‌ری در زندان خرم‌آباد دستگاه‌های مناسب خریداری شده است، گفت: 50 درصد هزینه یعنی 600 میلیون تومای آن را ستاد مبارزه با موادمخدر تأمین می‌کند. بدنبال این هستیم کلیه زندان‌های استان و گلوگاه‌های خمه الیگودرز و گشور نورآباد را نیز به دستگاه ایکس‌ری مجهز کنیم.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان با بیان اینکه شاهد رشد دو پله‌ای شورای موادمخدر استان در ارزیابی عملکردی در سطح کشور بودیم، به اقدامات انجام شده در هفته دولت نیز اشاره کرد و گفت: در این هفته شاهد افتتاح واحد فرهنگی مرکز ماده 16 خرم‌آباد و موبایل سنتر (موبایل ون) بودیم که این اقدام برای اولین بار انجام شد.

بیرانوند با بیان اینکه در بحث مبارزه با باندهای قاچاق در لرستان شرایط خوبی وجود دارد، افزود: در بحث مبارزه با خرده فروشی به دلیل بازدارنده نبودن قوانین مشکلاتی داریم. در سند مبارزه با خرده فروشی در نظر گرفته شده که هر فرد پس از چند بار تکرار خرده فروشی با برخوردهایی مانند تبعید مواجه شود.

 

 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top