دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان از پذیرش دانشجو در 17 مرکز علمی کاربردی استان خبر داد.

به گزارش افلاک، سعید فرح‌بخش در نشست خبری گفت: مهر ماه 17 مرکز در استان در 74 کد رشته کاردانی و 34 کد رشته کارشناسی پذیرش دانشجو خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود حدود سه هزار نفر دانشجو پذیرش دانشجو داشته باشیم؛ در مهر ماه امسال در مقطع کارشناسی چهار رشته و در مقطع کاردانی چهار رشته جدید تدریس خواهد شد.

وی افزود: در امسال براساس مصوبه‌ای که دولت داشت 9 مرکز در سطح استان منحل شد و نمی‌توانند پذیرش دانشجو را داشته باشند؛ تلاش بر این است که در شهرستان خرم‌آباد برخی مراکز را جایگزین کنیم و مراکز خصوصی فعالیت داشته باشند.

عنوان کرد: ماهیت دانشگاه جامع علمی کاربردی به‌گونه‌ای است که رشته‌ها هر سال می‌تواند تغییر کند و رشته‌های جدید و مورد نیاز جامعه را ایجاد خواهیم کرد، دو مرکز نوآوری در استان ایجاد شده است که به این مراکز تسهیلات 50 میلیون تومانی با بازپرداخت دو درصد که بتوانند در راستای ایده‌های جدید فعالیت کنند.

وی بیان کرد: سطح بندی مراکز را خواهیم داشت که اقداماتی در این راستا انجام شده است و نتایج آن اعلام خواهد شد؛ مراکز علمی کاربردی در سه سطح تقسیم شده و مراکزی که در سطح سه قرار بگیرند مراکزی هستند که از کیفیت لازم برخوردار نیستند و اگر کیفیت خود را ارتقا ندهند تعطیل خواهند شد.

فرح بخش با بیان اینکه تاکنون چند مرکز به دلیل نداشتن کیفیت لازم منحل شده است تصریح کرد: هزار و 100 مرکز آموزشی در کشور وجود داشته که در حال حاضر 600 مرکز در سطح کشور فعال است و بیش از 500 مرکز منحل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای رفاهیات دانشجویان برای مهر ماه امسال رفاه کارت صادر می‌شود تا دانشجویان برای بحث تغذیه از رفاه کارت استفاده کنند؛ در بحث کارآفرینی کلینیک کارآفرینی در دانشگاه ایجاد کردیم که هدف ارائه خدمات مشاوره ای به عموم مردم، دانشجویان و دانش آموزان است.

این مسئول در ادامه صحبتهایش گفت: در حال حاضر 10 هزار دانشجو در 31 مرکز آموزش علمی کاربردی مشغول تحصیل هستند و ثبت‌نام دوره کاردانی آغاز شده و تا 1 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مجموعه دانشگاه در سال‌های اخیر تاکید بر کیفیت‌بخشی داشته و در سال گذشته سعی کردیم مدرسانی را به کار بگیریم که پروسه جذب را طی کرده باشند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه کارگروه علمی در راستای جذب مدرس تشکیل شده است، عنوان کرد: طی مصاحبه علمی و بررسی رزومه تاکنون 230 نفر از مدرسان را انتخاب کرده‌ایم و برای نخستین بار است که مدرسان گزینش می‌شوند و تا حد امکان بهترین‌ها را انتخاب می‌کنیم.

وی بیان کرد: هزار و 800 مدرس با دانشگاه همکاری می‌کنند که پالایش مدرسان انجام و تعدادی از مدرسان را کنار می‌گذاریم چرا که در بحث کیفیت بخشی مدرسان تاثیر گذار هستند.

فرح بخش در راستای واگذاری مراکز دولتی تصریح کرد: مراکز سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی از داشتن دانشگاه منع شدند و بر اساس قانون تا پایان سال 97 می توانند فعالیت کنند و در سال آینده باید واگذار شوند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در لرستان هیچ مرکز و سازمان دولتی این کار واگذاری را انجام نداده است، 9 مرکز دولتی داریم که پیش بینی می‌شود سه مرکز جایگزین شود؛ 31 مرکز داریم که 9 مرکز منحل شده و در مهرماه امسال تنها17 مرکز پذیرش دانشجو خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان گفت: در دانشگاه علمی کاربردی 10 تا 15 درصد پذیرش دانشجو افزایش یافته و شهریه امسال پنج تا 10 درصد افزایش می‌یابد؛ حدود 70 درصد از دانشجویان  و فارغ التحصیلان این دانشگاه شاغل و مشغول کار هستند و تنها 30 درصد از فارغ التحصیلان نمی‌توانند ظرف دو سال شغلی داشته باشند.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top