دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد از ثبت تصاویر پلنگ زاگرس در این منطقه خبر داد.

به گزارش افلاک، علیرضا رحیمی اظهار کرد: طی هفته گذشته گزارشاتی از دامداران منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد مبنی بر تلف شدن احشام توسط پلنگ داده شد که سریعاً جهت بررسی موضوع یگان اجرایی به منطقه عازم شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع و مشاهده ردپای پلنگ، چند دستگاه دوربین در محل نصب شد تا صحت و سقم موضوع مورد بررسی قرار گیرد. پلنگ با شکار دام، خون آنها را می‌مکد و لاشه را در گوشه‌ای پنهان می‌کند تا گوشت آن فاسد و مورد استفاده قرار دهد.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد ادامه داد: دوربین‌های مستقر در منطقه تصاویر این پلنگ را ثبت کرده‌اند و نشان می‌دهد که حیوان از سلامت کامل برخوردار است.

وی گفت: حملاتی که توسط این پلنگ رخ داده به علت تعارضات موجود بین انسان و محیط با ورود انسان به حریم و زیستگاه وی بودهاست. باید این موضوع را به حداقل ممکن رساند چراکه ذخائر ژنتیکی با دخالت‌های بی‌مورد انسان در معرض تهدید قرار می‌گیرند. با ثبت تصاویر، موضوع برنامه‌های حفاظتی این گونه باارزش با شدت بیشتری در منطقه اجرا می‌شود و ضمن آگاه‌سازی جوامع بومی از اهمیت حیات وحش می‎توانیم صیانت از آنها به خصوص پلنگ را پیگیری کنیم.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top