آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از تخصیص دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای کتب درسی دانش‌آموزان مناطق محروم استان

خبر داد.

به گزارش افلاک، خدانظر دریکوند در جمع خبرنگاران با اشاره به تخصیص دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای کتب درسی دانش‌آموزان مناطق محروم استان اظهار کرد: آموزش و پرورش به‌منظور حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار در سال‌تحصیلی جدید ۵۰ درصد از هزینه کتب درسی این دانش‌آموزان را پرداخت می‌کند.

وی افزود: توسعه عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان یکی‌ از سیاست‌های محوری دستگاه تعلیم و تربیت است و تلاش می‌شود تا دانش‌آموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار همانند سایر دانش‌آموزان از فرصت‌های برابر آموزشی و پرورشی برخوردار شوند. اگر آموزش و پرورش بتواند برای رفع دغدغه‌های آموزشی دانش‌آموزان مناطق محروم چاره‌اندیشی کند پوشش تحصیلی در دوره‌های متوسطه اول و دوم بالاتر خواهد رفت.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که در حال حاضر نرخ پوش تحصیلی  دانش‌آموزان دوره ابتدایی  بیش‌از ۹۹ درصد است، تصریح کرد: پوشش تحصیلی دوره‌های  اول  و دوم متوسطه هم بیش‌از ۸۵ درصد است.

وی یادآور شد: ۶۸۰ آموزشگاه دوره ابتدایی و ۱۲۴هنرستان فنی حرفه‌ای و کاردانش و مراکز پیش‌دانشگاهی تحت پوشش قرار گرفته‎اند.

 دریکوند افزود: براساس این طرح آموزش و پرورش نیمی از هزینه کتب درسی دانش‌آموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار را به‌صورت کمک سرانه به حساب آموزشگاه‌ها واریز می‌کند و دانش‌آموزان بر اساس قیمت روی جلد کتب تنها ۵۰ درصد هزینه را پرداخت می‌کنند.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top