دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: صادرات فرآورده‌های خام دامی استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

مصطفی زبردست امروز نهم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته در جهت افزایش صادرات فرآورده‌های خام دامی از استان، کارخانجات و صنایع وابسته ملزم به اخذ کد iR جهت حضور محصولات تولیدی در بازارهای منطقه شده‌اند.

وی ادامه داد: در همین راستا در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ درصد رشد صادرات شامل پا و پنجه مرغ به مقدار ۲ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۱۸۵کیلو گرم، پودر آب پنیر۱۷۶ هزار کیلو گرم، شیر خشک ۲۵ هزار کیلو گرم و خوراک ماهیان ۲ میلیون و ۵۳۸ هزارکیلو گرم از استان لرستان به سایر کشورها از جمله کشورهای جنوب شرق آسیا شامل چین، ویتنام و هنگ کنگ و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به نقش و جایگاه صادرات در حمایت از تولید محصولات داخلی و اشتغال پایدار، این اداره کل در راستای حضور محصولات تولیدی صنایع وابسته به دام استان در بازارهای جهانی و منطقه‌ای نسبت به ملزم کردن کارخانه های وابسته به دام، رعایت استانداردهای بهداشتی کشورهای مقصد را در اولویت کاری خود قرار داده است.

انتهای پیام

آرزو جافری
Author: آرزو جافری
خبرنگار :
آرزو جافری
عنوان :
سردبیر پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top