دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

 

 به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی افلاک ورزشی ،شهر خرم آباد  بیست و دومین شهر پرجمعیت ایران ، شهری که شهرداری آن در سال 1305تاسیس  شد وتاکنون 72 نفربا عناوین رییس بلدیه ، سرپرست و کفیل شهرداری در خرم آباد  ادا ره امور شهرداری را به عهده داشته اند ازهدایت اله بیگی معینی اولین شهردار خرم آباد تا عیدی بیرانوند شهردار کنونی . این  در حالیست که اولین انجمن شهر خرم آباد در سال 1306 تاسیس شد .

سالهای سال بود که قفلی بر توسعه و عمران شهر خرم آباد زده شده بود و هیچ اقدامی زیربنایی و روبنایی در شهر صورت نگرفته بود تا اینکه در زمان مجلس هشتم و به یمن حضور ملکشاهی راد در سمت نایب رئیس کمیسیون عمران و حضور کمیسیون عمران در خرم آباد 500 میلیارد ریال اعتبار برای هزینه در حوزه عمران شهری اختصاص یافت  و استارت چند طرح زیربنایی روگذر و زیرگذر در خرم آباد زده شد . مهندس هرمز نصیری یکی از شهرداران موفقی بود که در زمان وی قفل توسعه و عمران شهر خرم آباد باز شد و ایشان با اجرای چندین پروژه روبنایی چهره شهر خرم آباد را دگرگون کرد و با اقدامات خوبی که انجام داد رضایت شهروندان را فراهم ساخت  . عملکرد نصیری سطح توقع مردم از شهرداری را بالا برد و فرهنگ مطالبه گری را در بین مردم خرم آباد ارتقا داد ولی به رغم رضایت مردم از عملکرد وی شورای چهارم از ادامه خدمت نصیری جلوگیری کرد و او را برکنار کرده و مهرابی را که سابقه 3 دوره حضور در شورا را در کارنامه خود داشت را به عنوان شهردار برگزیدند . مهرابی به خوبی پی برده بود که فرهنگ مطالبه گری در خرم آباد به وجود آمده و مردم انتظار داشتند تا شهرداری خدمات و کارهای عمرانی قابل توجهی ارائه دهد . مهرابی هم در کنار کارهای روبنایی مانند مبلمان شهری که به چشم می آیند و در روح و روان شهروندان تاثیرگذارند به طرحهای زیربنایی که در رفاه‌، آسایش و امنیت مردم نقش بهتری را ایفا می‌کنند‌ توجه ویژه ای کرد و چندین طرح زیربنایی همچون احداث مجتمع فرهنگی ، ورزشی ، تجاری ونک پارک کیو ( برجهای دوقلو ) و تکمیل پلهای نیمه تمام 9 دی ، جهادگران و پل شهید صارمی ( مازیار ) را در دستور کار قرارداد . با اینکه مهرابی در زمان کوتاه 9 ماه حضور در شهرداری عملکرد درخشانی داشت اما مخالفان همیشگی ثبات مدیریت شهری در شورای شهر خرم آباد مهرابی را هم به سرنوشت نصیری دچار کردند و با برکناری او عیدی بیرانوند را که سابقه 3 دهه حضور در شهرداری  و دانش و تجربه و احاطه کامل به مسایل شهرداری را در کارنامه خود داشت را به عنوان شهردارانتخاب کردند . عیدی بیرانوند هم به امور روبنایی و هم به امور زیربنایی  توجه ویژه کرده و ضمن کلنگ زنی پروژه‌های جدید همچون پارک آبشار طلایی و پارک شاپوری  اتمام پروژه های نیمه تمام همچون پل جهادگران و پل شهید صارمی ( مازیار ) را مدنظر قرار داده و در طی این 18 ماه عملکرد مثبتی از خود نشان داده است .

 

سه سال از فعالیت شورای اسلامی دوره چهارم خرم آباد می گذرد ولی همچنان این شورا در تلاطم حاشیه هاست . در حالی که ثبات مدیریت یکی از الزامات توسعه است شورای دوره چهارم با عزل و نصب مکرر شهرداران ضربه شدیدی به شهر خرم‌آباد وارد کرده و باعث عقب‌افتادگی شهر از قافله پر سرعت عمران و توسعه گردیده زیرا که برنامه ریزی شهری باید در شرایط ثبات انجام شود و بی ثباتی آفت مدیریت شهری است .شورای شهر 13 نفره خرم آباد همواره به دو گروه 7 و 6نفره تقسیم میشوند و در انتخابات هرساله گروه 7 نفره هیئت رئیسه شورا و کمیسیونهای مهم  را در اختیار می گیرند .  انتخابات هیئت رئیسه سال چهارم برگزار شد و طی آن حسین پور به عنوان رئیس، آشتیانی نایب رئیس ، رضا بیرانوند منشی ،سبزخدا صفر بیرانوند خزانه دار، جهان آرا سخنگو انتخاب  شدند و به همراه اقبالی و طهماسبی اکثریت شورا را تشکیل دادند . شورایی که با عزل نصیری شهردار محبوب خرم آباد کارش را آغاز کرد و سپس به مهرابی شهردار منتخب بعدی خود بیش از 9 ماه فرصت خدمت رسانی به مردم را نداد و عیدی بیرانوند را با اکثریت آرا به عنوان شهردار برگزید ولی اکنون نیز از درون شورا صدای سازهای ناکوک به گوش می رسد . هیئت رئیسه جدید شورا شامل آقایان حسین پور ،جهان آرا ،  آشتیانی ،  رضا بیرانوند ، سبزخدا صفر بیرانوند ، اقبالی و خانم طهماسبی همواره مخالف ثبات مدیریت شهری بوده اند و در عزل و برکناری نصیری و مهرابی شهرداران قبلی نقش داشته اند اکنون نیز به نظر میرسد که دنبال همان سناریوی قبلی و بدنبال بی ثباتی مدیریت شهری هستند  بطوریکه آشتیانی نایب رئیس جدید شورا در مصاحبه با رسانه ها عیدی بیرانوند شهردار را به سوال و استیضاح تهدید کرد .

 شورای محترم دوره چهارم بداند که مردم خرم آباد از اقدامات نصیری و مهرابی شهرداران قبلی و عیدی بیرانوند شهردار کنونی رضایت دارند چرا که با همت این عزیزان و تلاش مجموعه مدیریت شهری چهره شهر خرم آباد نسبت به سالهای گذشته تغییرات اساسی پیدا کرده است و شایسته است که شورای شهر خرم آباد در سال پایانی ثبات مدیریت شهری را به مردم خرم آباد هدیه دهد تا عیدی بیرانوند شهردار پرتلاش و خدمتگزار و مجموعه مدیریت شهری بتوانند در کمال آرامش با برنامه ریزیهای کوتاه مدت و بلند مدت زمینه رشد ، توسعه و عمران هرچه بیشتر شهر خرم آباد را فراهم سازند .

محمدرضا گودرزی

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top