دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه



به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی افلاک ورزشی ،جدال فردای خیبر و پیکان بدون شک جنگ فقیر و غنیست،جنگی نابرابر در زمینه امکانات،زیرساختها،هزینه ها و سرمایه.اما همه این مسائل به خارج از زمین مربوط میشود،درون زمین قطعا قضیه فرق میکند و خیبر لقمه آسانی نه برای پیکان بلکه برای هیچ تیمی در لیگ نیست و با حمایت هواداران پرشور و بیشمارش در اندیشه تدارک روزی سخت برای شاگردان مرزبان است.
برای بحث راجع به این بازی بهتر است به عقب برگردیم.با نگاهی به بازیهای خیبر در طول فصل دریافته ایم که برنامه این تیم حول محور دفاع و تجمع آگاهانه در یک سوم دفاعی خودی،پرس سنگین در این منطقه،ایجاد بلوکهای دفاعی موسوم به دفاع هشت نفره،تعهد به دفاع زنجیره ای و شیفت تیمی،بازی مسئولانه ، برنده شدن در تصاحب توپ سوم،دوندگی بی امان ،قطع توپ،انتقال صحیح و سریع ،بازی مستقیم و اجرای ضد حملات و حمله سریع با کمترین ضربه و زمان ممکن است.
گل خیبر به آلومینیوم در بندرعباس بهترین نمونه برای موفقیت کار تاکتیکی خیبر در طول فصل است،گلی که پس از قطع توپ با کمترین ضربه ممکن به ثمر رسید.
در واقع استراتژی کلان خیبر در این فصل دادن مالکیت توپ به حریف در قبال گرفتن فضاست.به این معنی که  با تجمع در یک سوم دفاعی اولا فضاهای موجود در منطقه خطر(محوطه جریمه یا منطقه طلایی ، و کناره ها یا منطقه نقره ای ) را پوشش میدهند ،ثانیا از فضاهای بدست آمده از جلو کشیدن حریف برای اجرای ضد حمله استفاده میکنند.
در فاز هجومی اما کماکان تمرکز سبزپوشان روی ضربات شروع مجدد و پرتابهای بلند است.
با توجه به شرایط جدول و قدرت پیکان بنظر می رسد خیبر همچون هفته قبل بدنبال ارائه بازی بسته ،کلافه کردن حریف ،تخریب بازی حریف و داشتن نیم نگاهی به ضدحملات و تک موقعیتهاست.
خیبریها در تخریب بازی حریفان استادند،آنها با دوندگی ،پرس و همچنین ایجاد وقفه در بازی به بهترین شکل مانع از شکل گیری روند حرکتی حریف میشوند.
نقطه مبهم خیبر برای بازی فردا جناح چپ این تیم است،جایی که وضعیت مصدومیت منصوری هنوز مشخص نیست و اگر او به بازی نرسد باید منتظر عکس العمل نیمکت خیبر به این چالش بود.
میزبان برای بازی فردا علاوه بر شروع مجددها ،روی سرعت و فرارهای علیخانی،درویشی،گلزاری،عبدی و قائد رحمت حساب ویژه ای باز کرده است.
اما پیکان قطعا از پر مهره ترین تیمهای لیگ است.
تنوع تاکتیکی در این تیم موج میزند .آنها هم در عمق و هم در کناره ها فوق العاده خطرناکند.خط حمله سرشناس و زهر دار پیکان نقطه قوت خودروسازان است اما بدون شک قلب تپنده و مغز متفکر این تیم کاپیتان صادق بارانی بازیکن شماره 7 و خوش فکر آنهاست که وظیفه بازیسازی و طراحی مدل بازی این تیم در میانه میدان را برعهده دارد.
میلاد سلیمان فلاح،رضانوروزی،محمدمهدی نظری،عباس محمدرضایی و مرتضی آقاخان ازجمله مردان زهر دار پیکان هستند.
نتیجه بازی فردا به نوعی با آینده خیبر در ارتباط است،گرفتن سه امتیاز علاوه بر دور شدن از منطقه خطر باعث رضایت خاطر هواداران است اما شکست برابر پیکان فشارهای سکوهای پرتوقع ورزشگاه تختی را بر تیم فنی خیبر بیش از پیش خواهد کرد.تیمی که در 4 بازی قبل به 2 باخت و 2 تساوی رسیده است.
همه این تحلیل ها برای قبل از آغاز بازیست و باید دید درون زمین چه اتفاقاتی رقم میخورد،پس منتظر نود دقیقه حساس و پرالتهاب باشید. 

یاداشت :محمد دالوند افلاک ورزشی

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

دیدگاه‌ها  

+1 #1 رضا دالوند 1394-12-25 00:17
داداش ممد عالی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

Back to Top