دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: بیش از نیمی از مدارس استان در شبکه شاد حضور دارند و فعالیت می‌کنند.

به گزارش افلاک ،علیرضا نخعی در جلسه با رئیس نوسازی مدارس کشور که به‌صورت ویدئو کنفرانس در محل این اداره‌کل برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طولانی‌ترین و گسترده‌ترین تعطیلات در طول تاریخ آموزش‌وپرورش را تجربه می‌کنیم شرایط کاملاً غیرمترقبه است و همه دستگاه‌ها به‌ویژه آموزش‌وپرورش با آن مواجه هستند.

وی با بیان اینکه ۲ ماه است که مدارس استان تعطیل شدند و آنچه مهم بوده این است که در کنار سلامت دانش‌آموزان به تعلیم و تربیت لطمه‌ای وارد نشده است، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخشی از آموزش‌ها از طریق صداوسیما به شکل فراگیر انجام شد و ادامه دارد و بخشی از آموزش‌ها نیز توسط استان‌ها و متناسب با گروه‌های هدف محتوایی طراحی شده که به‌صورت مکاتبه‌ای و الکترونیکی در حال ارائه است.

نخعی بابیان اینکه همچنین فایل‌های صوتی و تصویری و درس‌نامه‌های خودآموز به شکل فیزیکی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده‌ شده است، گفت: در مناطقی که امکان ارتباط به‌وسیله اینترنت نبود از ظرفیت راه‌وران آموزشی که گروه‌های مأمور سرکشی و بازدید هستند استفاده شده تا جریان آموزشی را پیگیری کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مدارس استان از قبل در شبکه‌های ارتباطی و پیام‌رسان‌های مختلف باهم در ارتباط بودند به‌وسیله معلم آموزش‌ها از راه دور ادامه یافت و منتظر هیچ دستورالعمل نبوده و این جای تقدیر دارد، عنوان کرد: البته ابتدا امکان رصد دقیق فرآیند آموزش در دسترس نبود و حضور مدارس در فضای مجازی میسر نبود که آموزش‌ها بهنگام انجام می‌شود و چون آموزش‌ها از پیام رسانه‌ای مختلف داده می‌شد منشأ آن‌ها مطمئن نبود.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش شبکه اختصاصی تخت عنوان شبکه اجتماعی دانش آموزان «شاد» را که ایمن و اختصاصی بود طراحی کرد و یک هفته از آغاز به کار آن گذشته است.

نخعی با بیان اینکه بیش از نیمی از دانش‌آموزان در شبکه شاد حضور دارند و هفته آینده به بالاترین حد ممکن می‌رسد، گفت: ۸۰ درصد مدارس که در پیام‌رسان حضور داشتند در زیرمجموعه شبکه شاد قرار خواهند گرفت که تنها ۲۰ درصد باقی می‌ماند که برنامه‌هایی برای این قشر در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: مدیران در این شبکه به‌صورت مداوم می‌توانند رصد کنند و آموزش‌ها در ساعات مشخصی آغاز می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: استقرار این شبکه اتفاقی مهم در آموزش‌وپرورش است و ضرر تعطیلات ناخواسته را برطرف می‌کند و در آینده می‌توانیم در اوقات تعطیل تابستان نیز برای فعالیت‌های فرهنگی و فوق‌برنامه برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه تهدید کرونا فرصتی برای تحول نظام آموزشی ایجاد کرد و این به معنای این نیست که آموزش مجازی مهم است بلکه آموزش حضوری در اولویت قرار دارد، خاطرنشان کرد: مشکلاتی در راستای سرعت و پهنای باند وجود دارد اما پشتوانه این برنامه شاد شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشگاه صنعتی شریف بوده که از لحاظ فنی سرویس‌های لازم را برای افزایش سرعت اینترنت لحاظ کردند.

نخعی اظهار کرد: در لرستان مناطقی هستند که ضریب نفوذ اینترنت آن‌ها پایین است شناسایی شده و برای برطرف کردن مشکلات در تلاش هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان بیان کرد: باید سال تحصیلی جدید را با تلاش بسیار با جبران مافات انجام دهیم.

 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top