دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: 25 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.

به گزارش افلاک، رحمن قلاوند اظهار کرد: در زمینه اشتغال، دو مولفه فرصت‌های شغلی که در اثر پس‌اندازها و انباشت‌های سرمایه و بهبود شاخص‌های اقتصادی در جامعه ایجاد شده و نیروی آماده به کار، ماهر و توانمند به کمک بخش‌های دولتی و غیردولتی بیایند.

وی با بیان اینکه امسال بی‌نظیرترین هماهنگی خوبی بین فنی و حرفه‌ای و حوزه اشتغال وجود دارد، افزود: در سال‌جاری در کارگروه اشتغال لرستان برای 25هزار و 480 نفر جویای کار با همکاری دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و استانداری فرصت شغلی برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان تصریح کرد: حدود 6 میلیون ساعت آموزش در بخش دولتی و غیردولتی در استان برنامه‌ریزی شده است که حدود 30 هزار تن را آموزش خواهد داد.

قلاوند با بیان اینکه 53 درصد از آموزش‌های فنی وحرفه‌ای دربخش غیر دولتی اجرا می‌شود، اضافه کرد: براساس اعلام مرکز آمار ایران سال 95-96 لرستان با نرخ بیکاری 14.5 درصد هشتمین استان کشور از لحاظ آماری بیکاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه لرستان در بهار سال‌جاری در رتبه 15 کشور قرار گرفته است، بیان کرد: باید بازنگری به قوانین گذشته بیشتر شود و دیدگاه‌ها امروزی کارآفرینانه ترسیم کنند و به حوزه اشتغال به صورت بازدارنده نگاه نکنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان افزود: سازمان فنی وحرفه‌ای کمتر از یک درصد اعتبارات آموزشی رسمی کشور برخوردار است که در این راستا نیازمند به پشتیبانی و به روز کردن تجهیزات و اجرای طرح‌های عمرانی دارد.

قلاوند گفت: کارگاه‌های آموزشی نیاز به نوسازی دارند که انتظار می‌رود فرصت بیشتری به مجموعه ما برای توانمندسازی نیروی انسانی داده شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top