دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

استاندار لرستان گفت: دانشگاه محل جهاد، تعلیم، تعلم و تحول‌آفرینی است و جهت و مسیر جامعه را مشخص می‌کند.

 به گزارش اقلاک ،فرهاد زیویار امروز چهارم اردیبهشت ماه، در یادواره شهدای دانشجوی استان که در محل سالن آمفی‌تئاتر شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه منشا تحول و انسان‌سازی است، اظهار کرد: دانشگاه جای مقدسی است چون باید تحول ایجاد کند و به امر تعلیم و تربیت بپردازد؛ کاری که دانشگاه انجام می‌دهد کار انبیا و اولیای الهی است.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت در دانشگاه تجلی می‌یابد و در توجه به سرمایه‌های انسانی نقش بسزایی دارد و مسئولیت آن سنگین‌تر از دستگاه‌های دیگر است.

استاندار لرستان با بیان اینکه موضوع شهادت در عرصه علم پیچیده‌تر است و خون شهید قیمت ندارد و شهید با خداوند معامله می‌کند، تصریح کرد: کار دانشگاه جهاد، تعلیم و تعلم و تحول آفرینی است و جهت و مسیر جامعه را مشخص می‌کند.

زیویار در ادامه با اشاره به اینکه جبهه به لحاظ دین ما محل کشته‌شدن و کشتن نیست بلکه هدف حیات و نجات دادن است، افزود: شهادت مرگ نیست بلکه زنده ماندن است و جنگیدن در سنگر جبهه مبنا دارد و هویت‌سازی می‌کند و مرگ و شهادت پایان راه نیست بلکه شهید زنده است و تا قیام قیامت جاودان می‌ماند.

استاندار با بیان اینکه کاری که حاج قاسم سلیمانی در بحث مقاومت انجام داد در مقطعی شهید دکتر چمران بسترساز آن بود، افزود: دانشگاه شهدای شاخصی همچون شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای هسته‌ای تربیت کرد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت نبود اسم ایران، ایران نمی‌ماند و اسم لرستان هم لرستان نمی‌ماند؛ شهادت آغازی بی‌پایان و همیشه مانا و زنده است.

انتهای پیام

آرزو جافری
Author: آرزو جافری
خبرنگار :
آرزو جافری
عنوان :
سردبیر پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top