دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: هدف از قانون گسترش فرهنگ و ایجاد زمینه مشارکت مردم

است.

قاضی محمد شاکرمی در گفت‌وگو با افلاک اظهار کرد: هدف از قانون گسترش فرهنگ و ایجاد زمینه مشارکت مردم است و باید به مردم با نگاه خوشبینانه و اجتماعی‌محور نگاه کنیم.

وی ادامه داد: در بحث کاهش آسیب‌ها باید از ظرفیت NGO ها و نهادهای مردمی بهره ببریم. شناسایی زمینه‌ها و علل وقوع جرم ضروری است و برای این مهم باید هزینه کنیم. جرم و آسیب زائیده اجتماع است و این در حالیست که مردم آسیب‌زا هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه عدالت از بزرگترین آموزه‌های دینی ماست، افزود: ریشه‌ای و اساسی‌ترین سفارشات قرآن، ائمه اطهار(ع) و مسئولین دستگاه قضا بر این است که هر جا عدالت رعایت شود قانون نیز حاکم خواهد شد. اگر عدالت ضایع شود، جرم ظهور کرده و انسانیت می‌میرد .

وی گفت: خانواده مهم‌ترین رکن جامعه است که باید حمایت همه‌جانبه از این رکن در مقابل آسیب‌های اجتماعی شود. در بحث آسیب‌شناسی برای مدیریت و مهار کردن جرائم، دولت باید ورود پیدا کند و در بحث پیشگیری 23 دستگاه درگیر هستند.

شاکرمی تصریح کرد: بزرگترین معضل در حوزه تصمیمات کشوری، جزیره‌ای عمل کردن و عدم انجام تصمیم‌گیری به موقع بوده است و یا اینکه بودجه این تصمیمات به موقع تزریق نمی‌شود. آسیب‌های اجتماعی در فضای حقیقی و مجازی آنلاین است.

وی گفت: اگر بیکاری عامل اصلی جرم است باید امروز جرم‌خیزترین استان معرفی می‌شدیم. اگر قانون را بشناسیم و حرمت حقوق شهروندی را دریابیم هیچ موقع اجازه سرقت به فرد داده نمی‌شود.

وی گفت: مهارت نداشتن، بیکاری، ضعف اخلاقی و دینی ریشه جرائم است.
انتهای پیام

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top