دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از شناسایی 150 نقطه بحرانی و حساس حریق در استان خبر داد.

شیرزاد نجفی در گفت‌وگو با افلاک اظهار کرد: سال گذشته ۶۰ درصد کاهش حریق را در عرصه‌های منابع طبیعی داشتیم به گونه‌ای که در امر پیشگیری از حریق حائز رتبه سوم کشوری بودیم. این در حالیست که میزان آتش‌سوزی در سال ۹۴، ۲۴۰۰ هکتار بوده اما در سال گذشته ۸۸۴ هکتار گزارش شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه برای امسال مقدمات کار اعم از دیده‌بان، آتش‌بر در نقاط حساس و بحرانی، تجهیزات، بالگرد و نیروی انسانی برای جلوگیری از حریق‌های احتمالی مهیا شدند، افزود: در نقاط حساس و بحرانی آتش‌بر و دیده‌بان درنظر گرفتیم. در استان ۱۵۰ نقطه بحرانی را مشخص کردیم که عمدتاً در شهرستان‌های چگنی، پلدختر، کوهدشت و خرم‌آباد هستند.

وی ادامه داد: امسال در این نقاط ۴۵۰ نفر به عنوان دیده‌بان برای جلوگیری از حریق درنظر گرفتیم و البته نیازمند مشارکت مردم برای امر حفاظت هستیم.

نجفی با اشاره به اینکه با کمبود نیرو، اعتبار، امکانات و خودرو در استان مواجه‌ایم، تصریح کرد: در حال حاضر به ازای هر ۲۷ هزار هکتار یک نفر در عرصه‌ها حضور دارد در حالی که میانگین کشوری به ازای هر ۱۳ هزار هکتار یک نفر و استاندارد آن به ازای هر 1000 هکتار یک نفر کار حفاظت را بر عهده دارد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top