دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان گفت: کتاب‌هایی که مقام معظم رهبری متن تقریظی بر آنها می‌نویسند، یک راهنمای خوب برای مطالعه محسوب می‌شوند.

 به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی  افلاک ؛فیروز آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد با پیشنهاد چند کتاب برای مطالعه در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز گفت: بنده کتابدار هستم و کتابداران معمولاً به افراد با توجه به سلایق و علایقشان کتاب‌هایی برای مطالعه معرفی می‌کنند.

وی عالی‌ترین و زیباترین مهمانی‌هایی که پروردگار عالم برای بندگانش تدارک می‌بیند و هر سال تکرار می‌شود ماه مبارک رمضان دانست، افزود: خداوند متعال ماه مبارک رمضان را برای بندگانش مقرر و فرصتی را فراهم کرده است تا بندگان در صورتی که آلودگی از گناه در قلبشان نشسته از این گناهان رها شوند.

سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان با اشاره به اینکه در سیره و روایات معصومین علیهم‌السلام سحر بهترین زمان برای عبادت عنوان شده، افزود: ماه مبارک رمضان سحرهایش حال و هوای ملکوتی به خود می‌گیرد و بندگان خدا با آغوش باز پروردگار و لحظه اجابت دعا و رسیدن به کمالات معنوی همراه می‌شوند.

آزادی افزود: «دعای سحر» یکی از دعاهای عظیم‌الشأنی است که از امام رضا علیه‌السلام روایت شده و آن حضرت فرموده است: این دعا، دعایی است که امام باقر علیه‌السلام در سحرهای ماه رمضان می‌خواند. در عین حال یکی از آثار فاخر و ارزشمند امام خمینی (ره) «شرح دعای سحر» است؛ اثری که امام خمینی (ره) آن را در حدود ۲۷ سالگی خود تألیف کرده و نشان از دانش و عرفان والای ایشان از دوران جوانی دارد.

این کارشناس کتابداری با اشاره به اینکه یکی از دعاهایی که در ایام ماه مبارک رمضان بر خواندن آن سفارش شده دعای سحر است، افزود: دعای سحر حاوی اسماء اعظم خداست که خواندن این دعا درس خداشناسی و تقویت معارف توحیدی به ما می‌دهد.

آزادی با اشاره به اینکه هر چه در بین مردم جامعه‌ای کتابخوانی و فرهنگ مطالعه بیشتر ترویج شود از نظر فرهنگی آن جامعه ارتقاء پیدا می‌کند، افزود: کتاب‌های خوب و مناسب باید ترویج داده شود و معرفی شوند.

 

سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان گفت: کتاب «سرباز کوچک امام» خاطرات مهدی طحانیان، پسری ۱۳ ساله که جوان‌ترین اسیر جنگ به دست نیروهای بعثی یکی از کتاب‌هایی است که مطالعه آن‌را پیشنهاد می‌دهم.

وی افزود: این کتاب سرشار از اتفاقات جدیدی است که نظر خوانندگان را به خود جلب کرده و آنها را با اتفاقات همراه می‌کند. این کتاب به نویسندگی فاطمه دوست کامی، می‌تواند الهام‌بخش بسیاری از جوانان و نوجوانان باشد و به آنها درس‌های بزرگی بدهد.

آزادی همچنین کتاب «دنیای سوفی» را اثری خلاقانه و روایتی دلنشین از تاریخ فلسفه دانست و افزود: آنچه را که هر کس درباره علم فلسفه باید بداند در قالب یک داستان جذاب و گیرا در این کتاب آموزش داده شده است.

این کتابدار لرستانی مطالعه کتاب «آموزش فلسفه» اثر آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی را نیز برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان پیشنهاد داد و افزود: کتاب‌های فلسفی متداول، اصطلاحات گیج‌کننده‌ای که فهم صحیح آنها سال‌ها تحقیق و ممارست می‌طلبد زیادی داشتند؛ اما در این کتاب از به کارگیری اصطلاحات مبهم و غیرضروری تا حد ممکن اجتناب شده است و در مواردی که طرح و تبیین مطلب فلسفی، متوقف بر بیان اصطلاح فنی خاصی باشد، آن اصطلاح به روشنی توضیح داده شده است.

وی همچنین به کتاب‌هایی که مقام معظم رهبری متن تقریظی بر آنها می‌نویسند اشاره کرد و گفت: این آثار یک راهنمای خوب برای مطالعه محسوب می‌شوند، کتاب‌هایی همچون آب هرگز نمی‌میرد اثر حمید حسام، کتاب تنها گریه کن، اثر اکرم اسلامی، زنده‌باد کمیل اثر محسن مطلق، کتاب مقتل نوشته‌ای از محمد بکایی، کتاب مهمان دجله اثر محمدعلی آقامیرزایی، جشن حنابندان اثر محمدحسین قدمی از جمله این آثار هستند.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top