دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مسئول کمیته روستایی عشایری ستاد دهه فجر لرستان گفت: عشایر به گردن ما حق دارند و دارای خواسته های به حقی هستند و از مسئولین می‌خواهیم آنها را یاری و در رفع مشکلاتشان کوشا باشند.

به گزارش افلاک، حجت‌الاسلام سید عیسی موسوی در جشن بزرگ انقلاب در منطقه گرمسیری قلعه رزه در مسیر آزاد راه خرم آباد -پل زال بیان کرد: قلعه رزه در فصل قشلاق حد فاصل بین عشایر استان خوزستان و ایلام است و بخاطر آسایش عشایر گردهمایی عشایری و جشن پیروزی بزرگ  انقلاب در این مکان با خدمات دهی تعاونی عشایر برگزار می شود.

وی اضافه کرد: کمیته عشایری در دهه ی فجر برحسب وظیفه جشن بزرگ پیروزی انقلاب را برای جامعه عشایر برگزار می‌کند .

این مقام مسئول عنوان کرد: هزینه این جشنواره از طریق اتحادیه و بخش خصوصی تهیه می شود و معمولا بخاطر کمک خود عشایر، هزینه اش تامین می‌شود.

موسوی عنوان کرد: آموزش و پرورش عشایری در بحث آموزش، اداره کل عشایری در راستای خدمات دهی به عشآیر وارد کار خواهند شد.

وی افزود: در این جشنواره ها عشایر مشکلات پیشروی خود را و نقدها و پیشنهادات خود را مطرح و رئیس سازمان و مقامات استانی در پی رفع مشکلات چاره اندیشی خواهند کرد.

مسئول کمیته روستایی عشایری ستاد دهه فجر استان تصریح کرد: این جشنواره براساس ایام فاطمیه و حرمت به مقام والای حضرت فاطمه (س) در بخش بازیهای بومی محلی که تحت نظارت کمیته ورزشی عشایری سالانه بوده اجرا و مسابقات فرهنگی نیز همراه با جوایز نفیس برگزار می‌شود.

وی یاد آور شد : این جشنواره نیز در شهرستانهای استان برگزار می شود اما به دلیل اینکه شهرستانها عشایر کوچ رو ندارند  مرکز اصلی جشن در این منطقه قرار دارد و آن هم به دلیل عشایر کوچ رو منطقه قشلاق بین استان‌های خوزستان و ایلام ساکن هستند برگزار می شود.

موسوی با بیان اینکه عشایر قشر مظلومی در جامعه هستند،تاکید کرد: عشایران خواسته های به حقی دارند و دارای مشکلاتی بخصوص درزمینه  علوفه دامهایشان و آب شرب در زمان کوچ بوده که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل دامپزشکی خدمات ویژهایی به آنان می‌دهند.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top