آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 889

 

 

صالحی نسب عضو هیأت رئیسه شورای عالی استانها  گفت :فضای مدیریت شهری بس غبارآلود است/ جای حق و باطل عوض شده است و مردم نباید هزینه اشتباهات ما را بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی افلاک ،علی محمد صالحی نسب در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی *افلاک ورزشی* گفت: مدت زمان دوسال که شامل بازه زمانی نیمی از عمر شورای پنجم می شود، زمان زیادی برای اثبات شایستگی یا عدم شایستگی شهردار منتخب توسط شورای پنجم می باشد.
مردم نباید هزینه اشتباه ما را بپردازند!

هرچند که مردم در مواجهه با ما از وضعیت موجود اعلام نارضایتی می کنند، اما متأسفانه شهردار با به کار گرفتن موتور تبلیغاتی برخی رسانه ها، و هزینه قستمی از درآمد شهرداری برای ایشان، اجازه بیان مشکلات را محدود نموده است.

علی محمد صالحی نسب گفت: دست طرفداران و مجیزگویان شهردار خالی است و تنها با جنجال راه انداختن سعی می نمایند که فضای تشخیص حق از باطل را غبارآلود کنند.

شاید در فضای مجازی بتوان با شانتاژ خبری وانمود کرد که همه چیز گُل و بُلبُل است و آب از آب تکان نخورده است!
اما در فضای حقیقی مردم با استفاده از ادراک حسی و با مراجعه به عقل مسائل را تجزیه و تحلیل می کنند و متوجه رها شدگی شهر می شوند.
لذا ما این مهم را در مراجعات مردمی دریافت می کنیم که مردم از یَلِگی مدیریت شهری به شدت شاکی هستند.


عضو هیأت رئیسه شورای عالی استانها در ادامه افزود: بنده مفسر قرآن نیستم، اما کارشناسان دینی بیان می کنند که یکی از راه های تشخیص حق، سود دهی حق است
میفرماید:« أنزل مِن السّماء ماء فسالت أودِيةٌ بِقدرِها فاحتمل السّيلُ زبدًا رّابِيا ومِمّا يوقِدُون عليهِ فِي النّارِ ابتِغاء حِليةٍ أو متاعٍ زبدٌ مِّثلُهُ كذلِك يضرِبُ‌الله الحقّ والباطِل فأمّا الزّبدُ فيذهبُ جُفاء وأمّا ما ينفعُ النّاس فيمكثُ فِي الأرضِ »
همان كه‌ از آسمان، آبى فرو فرستاد. پس رودخانه ‌هايى به اندازه گنجايش خودشان روان شدند، و سيل، كفى بلند روى خود برداشت و از آنچه براى به دست آوردن زينتى يا كالايى، در آتش مى‌‌گدازند هم نظير آن كفى بر مى‌‌آيد. خداوند، حق و باطل را چنين مثل مى ‌زند. اما كف، بيرون افتاده از ميان ‌مى‌‌رود، ولى آنچه به مردم سود ‌مى رساند در زمين باقی مى‌‌ماند.

 مردم چه سودی از مدیریت شهری نصیبشان شده است؟
▪️مبلمان شهری زیبنده مردم این شهر نیست!
▪️فضای سبز نه تنها بر اساس سرانه افزایش نداشته است، بلکه در قسمتهای مختلفی از شهر، زرد و خشک و بعضاً نابود شده است!
▪️پروژه های نیمه تمام، رها شده مانده اند!
▪️وضعیت تنظیف و بوی تعفن سطل های زباله در شأن مردم شهر ما نیست!
▪️آلودگی های بصری مربوط به خرابی های ناشی از سیل و پروژه های نیمه تمام، چشم انداز بسیار بدی ایجاد نموده است!
▪️آسفالت نامرغوب و خیابان های پُر از چاله، عصبیت رانندگان را به اوج رسانده است!
▪️سد معبر در میادین مزید بر علت ترافیک شهری شده است و ساخت و سازهای غیر مجاز، شهر را دچار معلولیت جسمی کرده است!
همه این موارد حکایت از ناکارآمدی مدیریت شهری دارد.

 صالحی نسب ادامه داد: در چنین شرایطی جای سؤال کننده و سؤال شونده عوض می شود و هجمه ای توسط موتور تبلیغاتی شهردار، بر علیه اعضاء منتقد وضع موجود مدیریت شهری به راه می افتد.

 مهرداد علیپناه که برادر دو شهید گرانقدر و چند جانباز جنگ تحمیلی است و خانواده ایشان (که شهید داوود علیپناه در آن متولد گردیده است، به عنوان یک افتخار ملی در سطح کشور شناخته می شود) مورد هجمه قرار می گیرد، چرا که در جایگاه وکالت، بدیهی ترین حقوق مردم را مطالبه می کند!
انصاف و اخلاق به مسلخ منفعت طلبی و جاه طلبی رفته است.

اینجاست که در اقلیت بودن به معنای حق نداشتن نیست!
خداوند در قرآن کریم، سوره نساء، آیه ۹۵ منزلت قیام کنندگان برای احقاق حق را به خوبی بیان فرموده است:
«لَا يَستوي القَاعِدونَ مِنَ المُؤمنينَ غَيرُ أُولي الضَّررِ وَالمُجاهدونَ فِي سَبيلِ اللَّه بِأَموَالِهم وَأَنفُسهِم فضل اللَّهُ المُجَاهدينَ بِأَموَالهم وَأَنفُسهم عَلَى القَاعِدينَ دَرجةً  وَكُلًّا وَعدَ اللَّهُ الحُسنَىٰ و فضَّلَ اللَّهُ المُجَاهدينَ عَلَى القَاعدينَ أَجرًا عَظيمًا »
هرگز مؤمنانی که بدون عذر از جهاد بازنشستند با آنان که به مال و جان در راه خدا جهاد کنند یکسان نخواهند بود، خدا مجاهدان فداکار به مال و جان را بر بازنشستگان از جهاد بلندی و برتری بخشیده و همه اهل ایمان را وعده پاداش نیکو فرموده، و خداوند مجاهدان را بر بازنشستگان به اجر و ثوابی بزرگ برتری داده است....

 ما نیز عذری برای سکوت درمقابل تضییع حقوق موکلین خود نداریم، هرچند که در اقلیت مطلق باشیم و تا حصول نتیجه مطلوب به نفع مردم، آرام نخواهیم نشست.

مصاحبه و عکس :محمود داودی نژاد و رضا میرزایی

نوشتن دیدگاه

Back to Top