دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

 

 

 سرمایه اجتماعی و واقعی انسان در هر جایگاهی چیزی نیست جز اعتماد و رضایت مردم.

بطور معمول سرمایه اجتماعی در بالاترین درجه و‌نوع سرمایه مادی و معنوی یک شخص قرار دارد. زیرا هیچ گاه سرمایه مادی روشن کننده هویت اشخاص نیست.

 

اطمینان مردم و جامعه به افراد به ویژه افرادی که در جایگاه خدمت رسانی قرار دارند به نوعی سرمایه های اجتماعی آن جامعه و یا سرمایه های طلایی آن دستگاه تلقی می شوند.

 بدست آوردن و یا ساختن اینچنین افرادی با این تیت بسیار سخت بوده و یا سال ها طول می کشد که اینگونه شخصیت هایی شکل بگیرد و اما مراقبت و‌ نگهداری این افراد به مراتب سخت تر است و‌ باید برای تداوم و ماندگاری این افراد در جایگاهی که هستند هم تلاش کرد و‌هم هزینه مادی و معنوی!    

 

در حال حاضر که جامعه و تمام دستگاههای خدمات رسان ما با مشکل عدم اعتماد دست و پنجه نرم می کنند پس توصیه می شود حال که مردم از لفاظی مسئولان خسته هستند کمتر از گفتار درمانی استفاده گردد و با انتخاب و انتصاب افرادی همچون دکتر عطا جفرسته بیشتر راهکارهای عملی و مردم مداری در عمل را انجام دهیم..

 

از مهم‌ترین وجه تمایز و تفاوت دکتر جفرسته درک از مفهوم ها در اعتلای انسانیت و مفهوم مسئولیت پذیری در مقابل دیگران است.دیگرانی که ارتباط و خدمت به آنها از لحاظ مالی هیچ منفعتی برای شخص ندارد.

 

بسیاری از گلایه ها و دل نگرانی مردم از مسئولین این است که به مفهوم مسئولیت پذیری خود آگاه نبوده و یا نسبت به آن سهل انگار و بی اهمیت هستند.

نباید به فراموشی سپرد که ما انسان ها مسئول تمام رفتارها و اعمال خود هستیم البته نقش محیط و ژنتیک (اصالت)در نوع رفتار و خلقیات انکار ناپذیر است و در اینجاست که به اصالت و ریشه مستحکم خانواده گی دکتر عطا جفرسته پی خواهیم برد.

 

مهربانی و خوشرویی رئیس بیمارستان حضرت امام خمینی ره چگنی ریشه علمی و پزشکی دارد چرا که یکی از پارامترهای مهم در عرصه پزشکی و درمان خلق و خوی مهربانی پزشک معالج است شاید خیلی ها به این باور رسیده باشند که میزان اثربخشی داروها و تجویز های پزشکی با مهربانی و ارتباطات عاطفی بین فرد مریض و پزشک معالج رابطه مستقیم و اثر صددرصدی دارد.

 

تعامل احترام آمیز و اخلاق مدارانه با تیم و کادر تحت نظر و فرمان خود باعث تراوش خلاقیت و ارتباط موثر و دلسوزانه آنها با دیگران از جمله مریضان خواهد شد و اینجاست که با یک مدیریت مدبرانه و با معیارهای انسانی به یک رضایت عمومی خواهیم رسید.

 

به گفته بسیاری از مراجعین بیمارستان حضرت امام خمینی ره شهرستان چگنی مهربانی و خوش رویی دکترجفرسته باعث کاهش خستگی و رنج بیماری است.

 

دکتر عطا جفرسته در محیط کاری و خدمت به مردم مرعوب مقامات اداری و سازمانی نیست چرا که به این سطح از روشنفکری رسیده است که مقامات اداری تنها در سازمان مطبوع خود صاحب مقام هستند و در عرصه اجتماعی همگی خدمتگزاران مردم می باشند پس باید با حفظ و رعایت قوانین مطروحه فقط در راستای جلب رضایت مردم قدم برداشت نه رضایت مقامات و مسئولین.

مهربانی؛مردم محوری و حس مسئولیت پذیری بیش از وظیفه دکتر جفرسته باعث ایجاد یک رضایت کلی نسبت به شبکه بهداشت و درمان چگنی با تمامی کمبودها و کاستی ها شده است.

دکتر جفرسته مهربان و آرام است؛خوب حرف مریضان را گوش می دهد؛در ویزیت بیماران ساعت برایش اهمیتی ندارد؛همیشه خندان است؛اندیشه هایی زیبا دارد؛خوب فکر می کند؛دکتر جفرسته آینده نگر است؛با آرامی و بدون عجله حرف می زند؛بی تکبر و غرور کاذب است؛.وقتی با وی برخورد می کنی و هم کلام میشوی امواج آرام و مهربانی سراسر وجودت را پر می کند.

 

کسانی که دکتر هوشنگ اعظمی را دیده و یا از خصوصیات مرحوم اعظمی شنیده اند شخصیت و خصوصیات رفتاری و کرداری دکتر عطا جفرسته را بسیار بسیار نزدیک و شبیه به دکتر نامی و تاریخ ساز لرستان هوشنگ اعظمی می دانند.

 

با توجه به علم روانشناسی دکتر جفرسته یک فرد توسعه یافته از منظر و لحاظ ذهنی است چرا افرادی را که به حقوق و تکالیف مدنی و تعریف شده و تعهدات خود آگاه بوده و تمام همت و وقت خود را برای انجام آنها به نحوه احسنت می گذارد یک فرد توسعه یافته است.

یاسر نظری چگنی 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

دیدگاه‌ها  

0 #1 مریم 1401-05-30 15:25
پزشکی مردمی و دوست داشتنی با سواد علمی بالا
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

Back to Top