دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه


 به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی افلاک ورزشی ،همانطور که از قبل هم پیش بینی می شد دیدار خیبر و پیکان متاثر از تفکرات تاکتیکی مربیان دو تیم بود.خیبریها مطابق انتظار برای ارائه یک بازی بسته و کسب حداقل امتیاز به میدان آمدند و در آن سو هم پیکان برای ادامه روند امتیاز گیریش ضمن رضایت از کسب یک امتیاز نیم نگاهی هم به بردن داشت.
سبزپوشان طبق معمول با سیستم 4.2.3.1 و با استفاده از فاکتور دوندگی فراوان از ابتدا قصد داشتند با تخریب بازی حریف از شکل گیری کار تاکتیکی صدرنشین جلوگیری کنند هرچند که در 25 دقیقه اول تحت تاثیر حریف قرارگرفته و اصلا در این امر موفق نبودند.اما رفته رفته خود را یافتند و با افزایش فشار در یک سوم میانی اجازه خودنمایی به حریف ندادند.
هرچند خیبریها امروز به خواسته خود در کسب یک امتیاز رسیدند اما روند این تیم در فاز هجومی در هفته های اخیر نگران کننده است و شاید در ادامه لیگ برای آنها درد سر ساز شود.
بازیکنان میزبان امروز به دفعات پاس اشتباه دادن و لو دادن های ساده ضعف در مالکیت توپ را برای آنها به همراه داشت.بی برنامگی در حمله،کم حوصلگی،اصرار به خرج کردن زود هنگام توپ از نیمه خودی،عدم انجام کارهای ترکیبی،نگرفتن توپ پشت مدافعان حریف و نرسیدن به مناطق خطر برای صادر کردن پاسهای عمقی همگی باعث شد که  امروز  خیبر در خلق موقعیت خطرناک عاجز باشد.پا به توپ شدنهای عبدی و زدن یکی دو شوت از پشت محوطه در کنار نفوذ ویزواری و ضربه کم دقتش تنها شانسهای نصف و نیمه میزبان در این بازی بود.
خیبر در 4 هفته گذشته هنوز در جریان بازی گل نزده و تنها دو بار از روی نقطه پنالتی به گل رسیده است،که پنالتی ها هم حاصل یک پرتاب اوت و یک ارسال مستقیم بوده است.شاید بهترین تعبیر برای روند هجومی این تیم بحران مالکیت،فقر پاس و انجام حملات چریکی باشد.
خیبریها امروز حتی از ضربات شروع مجدد پر تعدادشان هم براحتی گذشتند،فاکتوری که از ابتدای لیگ تا اینجا نقطه قوت خیبر بوده است.
اما در سمت مقابل پیکانیها از ابتدا نبض سوار بر بازی بودند و با بازیسازی از عقب  سعی در حفظ توپ و کنترل بازی داشتند.مدافع وسط شماره 23 این تیم در روز پرفروغش در بازیسازی هم بسیار مسلط نشان داد.آنها با دادن پاسهای کوتاه و پرتعداد،استفاده از عرض،گردش توپ، تعویض بازی و انجام کارهای ترکیبی بدنبال رسیدن به پشت 2 مدافع کناری خیبر بودند که در نیم ساعت اول هم در 3.4 مورد به خواسته خود رسیدند.هرچند که در ادامه با افزایش فشار و پرس خیبر بازی به تعادل کشیده شد.پیکان علیرغم داشتن 4.5 فرصت خطرناک گلزنی نهایتا از کسب یک امتیاز بدست آمده ناراضی نبودند.
بهرحال بازی در شرایطی به تساوی رسید که خیبر باید از تیمهای پایین ترش بخاطر عدم موفقیت در پیروزی ممنون باشد چراکه باتوجه به اینکه هفته هاست خیبر طعم برد را نچشیده است اما هنوز هم در میانه های جدول قرار دارد.
مساله قابل ذکر تعویضهای خیبر بود،بیرون کشیدن 3 عنصر تهاجمی(خسروی،عبدی،درویشی) و ورود دو هافبک و یک مدافع جای سوال داشت.
آنالیز انفرادی بازیکنان
نعمتی:با 2.3 واکنش بسیار خوب روز پرفروغی را سپری کرد.
بهاری:کاپیتان نمره قبولی گرفت هرچند یکی دو اشتباه کوچک هم مرتکب شد.
حاتمی:او در کنار فرزاد زوج خوبی را تشکیل داده و مرد قابل اعتمادیست اما امروز 2 اشتباه مرگبار داشت که با خوش اقبالی تبدیل به گل نشد.
ویزواری :هرچند امروز به دفاع چپ منتقل شد و در پست غیرتخصصی اش بازی کرد اما مثل همیشه گلیم خودش را از آب کشید.
علیخانی:امروز صلابت بازیهای قبلی را نداشت و خبری از استارتهای انفجاری اش نبود.
صدرا:فروغ دیدار قبلی با خونه به خونه را نداشت و یک روز معمولی را سپری کرد.
قائد رحمت:با دوندگی بی امان همه جای زمین بود،محمود آینده درخشانی دارد.
عبدی:مهدی نفر اول حملات چریکی خیبر است.تک و تنها چندین بار به قلب دفاع حریف زد.
درویشی:هرچند امروز بخوبی تغذیه نشد اما از مرد تکنیکی سبزپوشان بیش از این انتظار میرود.
گلزاری:معمولی ترین نمایش مرد خلاق خیبر در طول فصل بود.
خسروی:پرید،جنگید،کتک زد،کتک خورد،دعوا کرد و در نهایت بدون اینکه صاحب توپ خاصی شود تعویض شد.
هوتن:با ارسالهای کم دقتش روی اعصاب تماشاگران بود.

آنالیز :محمد دالوند

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top