به گزارش  پایگاه خبری افلاک ورزشی ، غلامرضا محمدی سرمربی لرستانی  سابق تیم ملی کشتی و سرمربی تیم بیمه رازی بواسطه سال ها حضور در متن مشتی و البته تیم ملی اشراف کاملی نسبت وضعیت کشتی گیران و شرایط آنها دارد. محمدی معتقد است کسب مدال طلا در المپیک با وجود روس ها سخت است اما کشتی گیران ایرانی غیرممکن ها را ممکن می سازند.

غلامرضا محمدی درباره شرایط حال حاضر کشتی گیران تیم ملی گفت: کشتی گیران تیم ملی آزاد در اردو هستند و چند تورنمنت خارجی و جام تختی را در پیش دارند. اواخر سال نیز تیم ملی کشتی آزاد مسابقات گزینشی را در پیش دارد که باید یک سهمیه سنگین وزن را نیز برای المپیک به دست بیاورد زیرا از 6 وزن یک سهمیه را هنوز کسب نکرده اند. کشتی فرنگی نیز از 6 سهمیه، 3 سهمیه کسب کرده است و هنوز می تواند 3 سهمیه دیگر را به دست بیاورد.

وی در ادامه افزود: امیدوارم کشتی آزاد یک سهمیه باقی مانده را نیز به دست بیاورد و پس از آن مسابقات انتخابی، قاره ای و المپیک را با موفقیت پشت سر بگذارد. آرزوی قلبی همه این است که سال 2016 در بزرگترین رویداد ورزشی جهان کاروان ورزشی ایران به ویژه کشتی که پرچمدار و افتخار ورزش کشور است موفق باشد.

سرمربی لرستانی  تیم کشتی بیمه رازی درباره شرایط روس ها به عنوان مهمترین رقیب ما در المپیک بر میزان موفقیت و تغییر رنگ مدال کشتی گیران ایرانی در المپیک 2016 ریو اظهار کرد: این یک واقعیت است. روس ها در المپیک با قدرت وارد می شوند، به ویژه کشتی؛ زیرا در این رشته روسها پرافتخارترین تیم دنیا هستند. درحال حاضر تیم روسیه بهترین تیم کشتی دنیا است. در المپیک ها روس ها فقط به دنبال کسب مدال طلا هستند ولی کشتی گیران ما کمتر از آنها نیستند. همیشه ورزشکاران ایرانی ثابت کرده اند که مرد روزهای سخت هستند و توانستند از غیر ممکن هم، ممکن بسازند.

قهرمان اسبق کشتی جهان گفت: کار سخت است اما این پتانسیل و توانایی را داریم که روس ها را شکست دهیم. هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست. رسیدن به موفقیت در المپیک حمایت همه جانبه می خواهد و این موضوع خیلی مهم است، هم اکنون باید این کار را انجام دهیم؛ فردا دیر است. در حال حاضر باید فدراسیون های مدال آور را حمایت و تقویت کنیم. باید فراملی فکر کرد. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و دولتمردهای کشور باید دست به دست هم دهند تا نتیجه خوبی در المپیک به دست بیاوریم.