دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: افزایش سرمایه اجتماعی در روستاها ضروری است زیرا که روستاها بعنوان کانون تولید محصولات استراتژیک با روستایی شدن آسیب‌های اجتماعی مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

به گزارش افلاک، دکتر حیدری در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بهزیستی و سازمان جهاد کشاورزی، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی روستایی شناسایی شده و باید در جهت رفع آنها تلاش‌های گسترده‌ای انجام شود. مدت زیادی است که آسیب‌های اجتماعی خصوصا مبحث آسیب‌های اولویت‌دار مدنظر مقام معظم رهبری همانند طلاق، اعتیاد، فساد، فحشا و بی بندو باری اخلاقی در دستور کار دستگاه‌های متولی کنترل و کاهش آسیب با همکاری سایر نهاد ها و ارگانها از جمله سازمان بهزیستی و جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی  با بیان اینکه خدمات باید به صورت عادلانه بین جمعیت شهر و روستا توزیع ‎شود که در این راستا قصد داریم خدمات تخصصی به روستاییان ارائه دهیم، تصریح کرد: رفع آسیب‌های اجتماعی باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته تا آحاد جامعه در مقابل آسیب‌ها واکسینه شوند.

حیدری اضافه کرد: در استان، استحکام بنیان خانواده مورد توجه ما قرار گرفته است و جهاد کشاورزی ما را در آموزش به روستاییان کمک خواهد کرد. تغییر و تحولات و حرکت جامعه به سمت مدرنیته باعث شده آسیب‌های اجتماعی از جامعه شهری به جامعه روستایی وارد شوند. آسیب‌های اجتماعی مختص شهر نیست زیرا با توجه به فضاهای مجازی و تکنولوژی این آسیب‌ها افزایش یافته و باید اقدامی عاجل برای آنها انجام داد.


وی با بیان اینکه در دنیای پسامدرن مهاجرت‌ها معکوس شده‌اند به گونه‌ای که اکثر مردم علاقه‌مند هستند یا در روستا زندگی کنند یا اینکه حداقل خانه‌ای به سبک و سیاق سنتی در روستا داشته باشند، گفت:  این موضوع می‌تواند برای روح انسانی که امروزه در معرض تهاجمات مختلف جامعه شهری، صنعتی و تکنولوژی قرار گرفته است آرام‌بخش باشد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه تکنولوژی‌ها نقش اساسی در آسیب‌های اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: تحولات در نظام خانواده زمینه را برای آسیب‌های اجتماعی و انتقال آنها از شهر به روستا فراهم کرده است.

حیدری افزود: با توجه به ورود آسیب‌های اجتماعی به روستاها دستگاه‌های اثرگذار باید وارد شوند؛ در برخی روستاهای استان که بیکار هم ندارد آسیب اجتماعی آن بسیار بالاست. جامعه روستایی باید در امنیت کامل اجتماعی به تولید مشغول باشند. توسعه اجتماعی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است؛ سرمایه اجتماعی باید در روستاها افزایش یابد.

این مقام مسئول با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بین این دو دستگاه، تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه به مادران روستایی آموزش‌های مهارت زندگی، خانواده، آموزش پیش از ازدواج داده می‎شود. بهزیستی یک دستگاه گمنام است که در مسائل مختلف اجتماعی ورود پیدا می‌کند؛ روستائیان از خدمات تخصصی اجتماعی تاکنون بی‌بهره بوده‌اند.

وی افزود: تفاهم‌نامه امروز برای آموزش 6000 نفر در نظر گرفته شده که می توان به آموزش مهارت زندگی، آموزش پیش از ازدواج، سبک‌های فرزند پروری، حل تعارضات زوجین، برقراری ارتباط سالم و موثر، تبلیغ و آشنا سازی جامعه روستایی با خدمات مشاوره ای و خط ۱۴۸۰ بهزیستی اشاره کرد.

همچنین عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این مراسم با تبریک هفته دولت، گفت: محور توسعه نیروی انسانی است. 1550 نیرو در سازمان جهاد کشاورزی مشغول فعالیت هستند که  بیش از 400 نفر آنها بانوان هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه موضوعی که مغفول مانده، روستا به عنوان یک واحد تولیدی است، اظهار کرد: نیازمندی‌های کشور از طریق روستائیان تأمین می‎شود. نقش زنان روستایی در اقتصاد خانواده و ارائه تولید بسزاست که در این تفاهم‌نامه از ظرفیت زنان روستایی استفاده و بهبود وضعیت شرایط تولید در روستا را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه 375 هزار زن روستایی داریم که پتانسیل خوبی در اقتصاد خانواده است، گفت: سال گذشته 16 هزار نفر روز آموزش به زنان روستایی ارائه شده است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top