دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس کانون زنان بازرگان لرستان گفت:حلقه‌هایی که باید در پروسه تولید تا بازاریابی و فروش به هم وصل باشند در استان به وجود نیامده و باید برای اجرای طرح مشاغل خانگی این مشکل را رفع کرد.

مهراب ‎ نیا در گفتو‎گو با خبرنگار افلاک با اشاره به اینکه طرح مشاغل خانگی قبلاً در استان اجرا شد ولی موفقیت‌آمیز نبوده است، اظهار کرد: در شرایطی که لرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی شده است باید این موضوع را در مدت کوتاه کارشناسی کنیم و بازار را نیازسنجی کرده و مطالعات لازم انجام شود تا ببینیم مردم به چه چیزی نیاز دارند.

وی ادامه داد: با توجه به خیل عظیم بیکاران تحصیل کرده در لرستان و اینکه درصد زیادی از آنان را دختران جوان تشکیل می‌دهند، روی آوردن به بحث مشاغل خانگی در استان دارای اهمیت است.

رئیس کانون زنان بازرگان لرستان یادآور شد: اجرای طرح مشاغل خانگی در استان، می‌تواند به صورت یک استارت‌آپ موفقیت‌آمیز عمل کند و تبدیل به یک شرکت بزرگ با اشتغالزایی عظیم شود. تا از طرح مشاغل خانگی سخن می‌آید تفکر ما به سمت افراد خانه‌دار می‌رود در حالی که اولویت این طرح باید با افراد تحصیلکرده باشد.

مهراب ‎ نیا گفت: برای اجرای موفقت ‎آمیز این طرح باید مسیرها مشخص شود و افراد را شناسایی کنیم؛ آموزش در این خصوص بسیار مهم است و در واقع جای‌گذاری‌ها باید درست و به هنگام انجام شود.  نیاز است که متولیان دولتی اجرای طرح مشاغل خانگی از بخش خصوصی در استان کمک بگیرند.
  تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با موضوع توسعه مشاغل خانگی در ۸ استان برای ۲۰ هزار نفر مهر ماه امسال منعقد شده که مدت آن از زمان امضا سه سال بوده و در صورت توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top