دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین مدیریت خوبی نسبت به آب استان نداشتند.


الهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار افلاک اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد تنش آبی است که در قسمت‌های زیادی به وجود آمده است. 

 
وی ادامه داد: لرستان یکی از استان‌های تولید کننده آب کشور است که سرچشمه چندین رودخانه سیمره، دز و کشکان است و هر ساله مقدار زیادی آب از آن خارج می‌شود و این در حالیست که مسئولین مدیریت خوبی نسبت به آب استان نداشتند. 

 
ملکشاهی گفت: متأسفانه لرستان یکی از استان‌های در دست بحران است و از قبل تلاش نشده تا حق‌آبه آن را به ما دهند. 

 
وی گفت: در حال حاضر معدل اراضی آبی در کشور نسبت به دیم 45 به 55 درصد است و این رقم در لرستان 20 درصد است، متأسفانه معدل آبی استان از نصف کشور کمتر است. 

 
ملکشاهی گفت: یکی از کارهایی که در دستور ویژه داریم گرفتن حق‌آبه و سهم لرستان است. 

 
وی گفت: در بحث آبخوان‌داری و آبخیزداری که وظیفه وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی است از اوایل انقلاب فعالیت‌های خوبی در این باره در لرستان شده و این در حالیست که امروز این مهم در استان بسیار کند شده و برای غنی‌سازی سفره‌های آب زیرزمینی نیاز است آبخوان‌داری و آبخیزداری از سر گرفته شود. 

 
این نماینده مجلس گفت: انجام یک سری کارهای سدسازی در تنگ گراز، سد کاکیزه، مادیان‌رود و... پرهزینه نیست و می‌تواند قسمتی از اراضی را آبی کند که در فصل بارش جلوی سیلاب‌ها را بگیرد و در فصل گرما تقویت کننده آب‌بهای زیرزمینی باشد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top