دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که اربعین قدرت نرم جهان تشیع است، به تشکیل قرارگاه اربعین در نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: گذرنامه و ویزا خطوط قرمز در اربعین امسال است و مردم باید نسبت به اخذ گذرنامه و ویزا اقدام کنند.

به گزارش افلاک، سردار اسکندر مومنی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان لرستان که در سالن همایش‌های بصیرت ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، گفت: استان لرستان زحمات زیادی در تمام دوران انقلاب کشیده است و مردم آن رشادت‌های فراوانی به خرج داده‌اند.

وی تصریح کرد: استان لرستان در قالب یگان‌های مختلف از جمله یگان لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) در دفاع مقدس شرکت داشته و سهم زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی دارد.

مؤمنی در تشریح اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی عنوان کرد: یکی‌از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی، تامین امنیت عمومی در جامعه است تا هم شهروندان احساس امنیت داشته باشند و هم جامعه احساس امنیت کند. این در حالی‌است که امنیت فردی و اجتماعی بستر هرگونه پیشرفت و توسعه است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی تصریح کرد: نرخ بیکاری در لرستان بالا است و تلاش می‌شود که اشتغال در استان ایجاد شود، ایجاد اشتغال با جذب سرمایه و سرمایه‌گذار محقق می‌شود.

 وی با بیان این‌که یکی‌از اولویت‌های اصلی سرمایه‌گذاری مؤلفه امنیت است، گفت: سرمایه و سرمایه‌گذار در مقابل امنیت بسیار محتاط است. اگر امنیت نباشد پیشرفت و توسعه هم نیست.

مومنی عنوان کرد: اولویت دوم نیروی انتظامی کشور مبارزه با قاچاق کالا است؛ این در حالی‌است که قاچاق کالا پایه‌های اقتصاد کشور را نشانه می‌گیرد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور یکی دیگر از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی را مقابله با مواد مخدر و آثار شوم آن دانست و تصریح کرد: مواد مخدر یکی‌از تجارت‌های ممنوعه در دنیا است و ایران مسیر عبور مواد مخدر است. این درحالی‌است که باید هم در مرزها جلوی ورود مواد مخدر گرفته شود و هم با آموزش برای خانواده‌ها تقاضای مواد مخدر را کاهش داد.

وی معتادین خیابانی را موضوعی کاملا بین‌بخشی دانست و عنوان کرد: وقتی خانواده‌ها یک معتاد می‌بینند یک احساس ناامنی به آنها دست می‌دهد؛ این در حالی‌است که مهم‌ترین دغدغه مردم در حوزه امنیت عمومی نظرسنجی‌ها مواد مخدر بوده است.

مومنی اولویت نزدیک نیروی انتظامی را مبحث اربعین دانست و اظهار کرد: اربعین قدرت نرم جهان تشیع است؛ به‌طوری‌که چند میلیون زائر از کشورمان در یک مقطع زمانی کوتاه از مرز وارد کشور عراق می‌شوند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور به تشکیل قرارگاه اربعین در نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: سال گذشته استان‌های مرزی و استان‌های حلقه دوم مانند لرستان زحمات فراوانی برای زائران اربعین کشیدند.

وی با بیان این‌که همه چیز برای حماسه اربعین فراهم شده است، تصریح کرد: نکته اصلی اینجاست که تحت هیچ شرایطی اجازه خروج از کشور بدون مستندات قانونی گذرنامه و ویزا به مردم داده نمی‌شود.

مومنی گذرنامه و ویزا را خطوط قرمز در اربعین امسال دانست و افزود: مردم نسبت به اخذ گذرنامه و ویزا اقدام کنند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی افزود: برنامه مهم دیگر در نیروی انتظامی، استانداردسازی و رعایت حقوق شهروندی توسط پرسنل است که در این راستا دوره‌های آموزشی تشکیل خواهد شد و خلاصه این آموزش‌ها این است که اعمال قانون و اقتدار هیچ منافاتی با احترام به مردم و رعایت اخلاق حسنه ندارد و باید حقوق شهروندان به‌طور کامل رعایت شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top