دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:«اولویت کاری‌ام، تقویت رشد و توسعه علمی کشور است و تلاش می‌کنم صدای دانشگاهیان باشم».

به گزارش افلاک، دکتر سید ضیاء هاشمی تشریح کرد: «با توجه به پیچیدگی‌ها و حساسیت‌های موجود در مجموعه آموزش عالی و مطالبات و انتظارات دانشگاهیان، در فرصت قانونی با تشخیص رئیس جمهوری، اینجانب عهده دار سرپرستی وزارت تحقیقات و فناوری شده‌ام».

وی گفت: «از اولویت های اصلی من در مدت زمان مسئولیت، پیگیری امور جاری وزارت علوم به منظور حفظ رشد و توسعه علمی کشور و آماده سازی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و تامین نیازها و امکانات لازم در آستانه آغاز سال تحصیلی همراه با آرامش، امید و نشاط است».

دکترهاشمی افزود: «در مدتی که سرپرستی وزارت علوم را عهده دار هستم، تلاش خواهم کرد تا صدای دانشگاهیان باشم و مطالبات دانشگاهیان را با تمام توان پیگیری کنم».

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: «آقایان دکتر فرهادی، دکتر فرجی دانا، دکتر نجفی، دکتر توفیقی و مجموعه معاونین وزارت علوم و روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در دولت یازدهم با وجود همه موانع و محدودیت ها، زحمات زیادی متقبل شده‌اند و اکنون وظیفه ما ادامه راه آنها و تعالی آموزش عالی با حفظ همزمان آرامش و نشاط در این محیط پویا است».

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: «بی شک ایجاد رابطه متوازن و پویا بین چهار ضلع، جامعه، صنعت، دانشگاه و دولت فقط در این شرایط ممکن می شود تا بتوانیم از طریق جلب اعتماد و مشارکت دانشگاهیان، جایگاه دانشگاه را به عنوان مسیر حل مسائل اساسی کشور تثبیت کنیم».

گفتنی اینکه، رئیس جمهور، عصر یکشنبه 29 مردادماه و بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و در حکمی، دکتر سیدضیاء هاشمی را به سرپرستی «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب کرد (منبع: تارنمای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری).

دکتر هاشمی، معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم بوده و دانشیار رشته جامعه‌شناسی دانشگاه تهران است.

 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top