دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

استاندار لرستان با بیان این که باید شرایط مناسب را برای جذب سرمایه گذاردراستان فراهم کنیم گفت: در سال 96 ظرفیت های راکد بسیاری نسبت به سال گذشته احیا می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی افلاک ورزشی ،هوشنگ بازوند روزسه شنبه در نشست با فرمانداران لرستان در سالن جلسات استانداری با اشاره به این که در سال 95 با همه تلخی و شیرینی های اقدامات خوبی در استان انجام شد اظهار کرد: با وجود مشکلات فراوان درلرستان، کارنامه خوبی در رابطه با اقدام وعمل در حوزه‌های اقتصادی رقم خورده است.
وی با بیان اینکه در سال 96 واحد سیمان خرم آباد، چرم و پوست و دیگرواحدهای راکد تعیین تکلیف می‌شوند ادامه داد: در سال 95 پیش بینی شده بود صادرات غیرنفتی دراستان 12 درصد رشد داشته باشد در حالی که در 11 ماهه نخست سال گذشته بیش از 25 درصد افزایش صادرات را در این حوزه شاهد بودیم.
استاندار لرستان اضافه کرد: درسال گذشته 37 هزار میلیارد و550 میلیون ریال تسهیلات در بخش رونق تولید توسط بانک های عامل استان پرداخت شده است.
بازوند بیان کرد: برنامه ریزی وتعهد شده بود که در سال 95 از 507 طرح نیمه کاره صنعتی، تعطیل با 65 درصد پیشرفت فیزیکی 304 طرح احیا شود که خوشبختانه با همت مدیران دستگاه های اجرایی 327 طرح احیا واجرا شد.
وی با اشاره به اینکه استان لرستان بعد از استان های فارس و گلستان رتبه سوم پرداخت تسهیلات رونق تولید را در کشور کسب کرد یادآور شد: استان فارس با پنج هزار میلیارد و570میلیون ریال، گلستان با چهارهزارمیلیارد و 460میلیون ریال و لرستان با چهارهزارو 60 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری رتبه های اول تا سوم کشور را در ارائه تسهیلات رونق تولید به خود اختصاص داده اند.
بازوند گفت: تعهد لرستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید با 324 طرح چهارهزارو 50 میلیارد ریال بود که اکنون چهارهزار میلیارد و 120میلیون ریال سرمایه ‌گذاری دراستان صورت گرفته است.
وی افزود: دغدغه اصلی لرستان تولید و اشتغال است که با توجه به نامگذاری سال 96 توسط مقام معظم رهبری این مهم دراستان باید با تمام ظرفیت اجرایی شود.
وی ادامه داد: تولید و اشتغال درلرستان نیازمند60 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است که در این راستا باید تلاش فراوانی شود.
بازوند همچنین به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا استان اشاره کرد و گفت: 25 شهر و یکهزارو 562 روستا آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را دارند که فرمانداران باید تمام توان خود را برای برگزاری بهتراین مهم به کاربگیرند.
وی افزود: مشارکت مردمی در انتخابات ریاست جمهوری باید افزایش پیدا کند ودر این راستا هرچه مشارکت مردم بالا باشد نقطه قوت وقدرت ایران در برابر دشمنان افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به این که فرمانداران، مجریان و ناظرین در برگزاری انتخابات باید امانت دار باشند تا انتخابات سالم رقم به خورد ادامه داد: مطالبات مردم استان در حوزه های اقتصادی بوده که نامزدهای شوراها باید این مطالبه جامعه را مطرح کرده و از هرگونه شعارهای بدون پشتوانه عملیاتی پرهیز کنند.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top