دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس گفت: هیچ سدی تاکنون زمینی را در لرستان آبیاری نکرده است.

‌به گزارش افلاک، محمدرضا ملکشاهی راد در دیدار با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان به بررسی مسائل و مشکلات پروژه‌های آبی در دست اقدام پرداخت و افزود: در حال حاضر وزارت نیرو بسیاری از سدهای لرستان را لغو کرده و اعتباری برای آنها در نظر نگرفته است‌.

وی با بیان اینکه لرستان سرچشمه کرخه و کارون است اما متاسفانه این استان کانون بی‌توجهی در حوضه آب است، تصریح کرد: تاکنون هیچ اقدام جدی برای ذخیره سازی آب در لرستان انجام نشده و در حال حاضر تنها یک صدم درصد ظرفیت آب ذخیره شده کشور متعلق به لرستان است.

نماینده خرم آباد و چگنی باگلایه ‎مندی از وزارت نیرو اضافه کرد: بیش از 75 درصد زمین‌های لرستان دیم است و ‌کشاورزان استان در بدترین شرایط قرار دارند و این درحالیست که تاکنون هیچ سدی زمینی را در لرستان آبیاری نکرده است‌.

‌ملکشاهی راد گفت: با توجه به تلاش و توانمندی و تجربه خوبی که از مدیرعامل شرکت در بخش آب دیده‌ایم و با حمایت مجمع نمایندگان و استاندار امید می‎رود بتوان مسائل و مشکلات استان در حوضه آب را از میان برداشت‌.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت کنونی سد زیبا محمد اظهار کرد: احداث این سد در مجلس هشتم تصویب شد و با تلاش‌های خوب استاندار، نمایندگان استان و وزارت نیرو در این زمینه امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن این پروژه باشیم‌.

در ادامه این جلسه مهندس رضا میرزایی مدیرعامل آب منطقه ای لرستان با اشاره به اینکه آب مهمترین زیرساخت توسعه همه بخش ‎ هاست و رابطه مستقیم با توسعه دارد، اضافه کرد: آب عامل پیشرفت و توسعه استان است و با توجه به اینکه لرستان بین دو حوضه آبریز کرخه و دز واقع شده سهم استان از دز 40 درصد و در حوضه کرخه‌ 60 درصد است.

وی عدم تخصیص آب و نبود بانک اطلاعاتی دقیق در شرکت را مهم‌ترین مشکل پیش روی خود دانست و گفت: تهیه و تدوین آب شرب جمعیت شهری و روستایی در چشم انداز 1425 و تطبیق فعالیت‌های بخش آب کشاورزی استان طبق برنامه ششم توسعه از اهداف شرکت آب منطقه‎ای لرستان است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top