دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

‌امام جمعه خرم‌آباد گفت: حادثه منا تنها این نبوده که تعداد زیادی از حجاج کشته شوند بلکه ابعاد این حادثه و فاجعه بسیار ویسع‌تر است و می‎طلبد یک گروه محقق از سوی جهان اسلام تعیین و این فاجعه و ابعاد حقوقی، قضایی و فقهی این فاجعه و بی‌کفایتی و بی‎لیاقتی آل‌سعود بررسی شود.

‌به گزارش‌ افلاک، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در دیدار با خانواده شهید رحیمیان‌ثابت که در حادثه منا به شهادت نائل آمد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا، اظهار کرد: خانواده‌های معظم شهدای منا با صبر و متانت شعور و شعف انقلابی خود را به نمایش گذاشتند و ثابت کردند هر چند عزیزان خود را از دست دادند اما در مسیر دفاع از حق پایدار هستند.

وی با بیان این‌که حادثه منا یک حادثه تلخ و غمگین برای مردم ایران بود، افزود: شهدای منا در حرم امن الهی شهید شدند که در روایات داریم اگر کسی با لباس احرام در حرم امن الهی به شهادت برسد یک منزلت و جایگاه والایی دارد کمااینکه شهدای منا مظلوم بودند و مظلومانه شهید شدند، آنها نمی‌توانستند کاری انجام دهند، کمک می‌خواستند، اما ماموران آل‌سعود نه تنها کمکی به آ‌نها نکردند، بلکه برای از بین بردن آنها نیز تلاش کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان اضافه کرد: ماموران آل‌سعود با بستن ورودی‎های منا انگار عده‌ای از حجاج را در یک قفس قرار دادند تا نفس‌شان قطع شود. شهدای منا مانند امام و مقتدای خودشان امام حسین(ع) لب تشنه شهید شدند. همه آنها کسانی بودند که طلب آب می‌کردند، اما کسی به آنها آب نرساند.

آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که خانواده‌های شهدای منا باید افتخار کنند که عزیزان آنها در حرم امن الهی در حال احرام و با لب تشنه و مظلومانه شهید شدند و این افتخار است و در نزد خدا منزلت والایی دارد، ادامه داد: امروز وظیفه همه است که ابعاد فاجعه منا را بیان کنند. فاجعه منا تنها این نبوده که تعداد زیادی از حجاج کشته شوند. ۴۶۱ نفر ایرانی در این حادثه به شهادت برسند که از این تعداد ۳۳ نفر از لرستان باشند، بلکه ابعاد این حادثه و فاجعه بسیار وسیع‌تر است و می‎طلبد یک گروه محقق از سوی جهان اسلام تعیین و ابعاد حقوقی، قضایی و فقهی این فاجعه و بی‌کفایتی و بی‎لیاقتی آل‌سعود بررسی شود.

وی با بیان این‌که لازم است فاجعه منا برای همیشه زنده بماند چراکه لکه ننگی برای آل‌سعود است، افزود: در طول تاریخ این نحوه برخورد آل‎سعود با حاجیان به‌ویژه حاجیان ایرانی سابقه داشته و این حوادث نشان دهنده ناتوانی آنها در مدیریت حج است.

نماینده ولی‌‏فقیه در لرستان اضافه کرد: یکی‌از جنایات مهم آل‌سعود سد در سبیل‌الله است یعنی آنها راه خدا را بسته‌اند و براساس مبانی قرآنی مشرک هستند چون قرآن کسی را که سد سبیل‌الله کند از مشرکان می‎داند و امروز آل‌سعود مانع حج شده است، لذا جزء مشرکان محسوب می‎شوند.

وی با بیان این‌که نه تنها حجاج ایرانی از حج ابراهیمی محروم شده‌اند بلکه حجاج عراقی، لبنانی، سوری، یمنی و شیعیان بحرینی نیز برای انجام فریضه حج با مشکل مواجه هستند، اضافه کرد: امسال آل‌سعود مانع شده که بخش اعظمی از مسلمانان در حج شرکت کنند. این‌که آل‌سعود مانع حج شده دلیل متعصب، متحجر و مشرک بودن اوست.

آیت‌الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که خون شهدای منا اثر خود را می‌گذارد و همین اقدام و جنایت آل‌سعود، هلاکت و نابودی این خاندان متعصب، مشرک و متحجر را در پی خواهد شد، اظهارکرد: ما نابودی صدام، حسنی مبارک و بسیاری از ظالمان را دیدم و به حول و قوه الهی به‌زودی نابودی آل‌سعود را هم خواهیم دید.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top