آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: فناوری و برنامه‌ریزی موتور محرک دادگستری است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری شانزدهم اردیبهشت ماه در اولین جلسه شورای معاونین دادگستری لرستان با حضور رئیس‌کل جدید، اظهار کرد: در خصوص انتصابات ملاک ما شایسته‌سالاری است و هیچ توصیه‌ای پذیرفته نمی‌شود و انتظار دارم همه معاونین نیز اینگونه باشند.

وی ضمن تأکید بر اینکه فناوری و برنامه‌ریزی موتور محرک دادگستری است، بیان کرد: اجرای احکام قصاص و حدود بایستی پیگیری شود و حکمی بدون دلیل معطل نماند.

شهواری ضمن اشاره به اینکه نظارت سیستمی یک نعمت بوده که در اختیار مدیران است، تصریح کرد: ارزشیابی و نظارت بر قضات بایستی یک نظارت واقعی باشد چرا که ما با نوامیس جان و مال مردم سر و کار داریم و کسانی که کار را خوب انجام می‌دهند حتماً تشویق خواهند شد و با کسانی که در کار خود اهمال می‌ورزند برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری لرستان اظهار کرد: امیرالمومنین علی(ع) جامعه انسانی را به کاروانی در حال حرکت تشبیه می‌کند که نیاز به تجهیزات و امکانات دارد و تجهیزات کاروان انسان به سوی سفر آخرت سه چیزی است، ادای فرایض، ترک محرمات و اشتمال و بر مکارم اخلاقی که انشاالله همه ما بتوانیم این فرمایش نورانی امام علی(ع) را سرلوحه کار خودمان قرار بدهیم و این مسیری است که ما طی می‌کنیم اگرچه سرگرم پرونده و ارباب رجوع هستیم ولی در بطن آن در مسیر آخرت هستیم و در نتیجه هر کاری که انجام می‌دهیم فردا باید پاسخگوی مسئولیت‌های این دنیا باشیم و مسئولیت کنونی ما امانتی بر دوش ما است.

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرماید ۵۰ جایگاه در قیامت وجود دارد که در هر کدام از آن‌ها به اندازه هزار سال از سال‌نای دنیوی انسان را نگه می‌دارند و بابت تک تک کارهایی که انجام داده‌ایم از ما سوال می‌پرسند.

شهواری ضمن ابراز اینکه با توکل بر خدا کار را شروع می‌کنیم و هدف تعالی نظام، تعالی دین و خدمت به مردم خواهد بود، بیان کرد: بنده ۱۰۰۰ کیلومتر را پشت سر گذاشته‌ام، در شهر و دیار خودم اندک آبرویی داشتم و خداوند لطف کرد که به بنده اعتماد شد و هشت سال دادستان استان بودم، و خدا را گواه می‌گیرم که به اینجا آمدم تا فقط کمکی بکنم و چون این استان شماست شما باید بیش از من تلاش کنید کمک نمایید که بتوانیم به مردم این خطه خدمتی انجام بدهیم.

رئیس شورای قضایی لرستان در ادامه افزود: تصمیم قاطع بنده بر این است و اعتقاد دارم در جمع ما و در دادگستری استان نیروهای فرهیخته‌ای وجود دارند و همت من این است که نیروهای همین استان رشد پیدا کنند و از نیروی انسانی همینجا استفاده بشود.

وی ضمن تأکید بر اینکه بایستی بر آمار نظارت مرتب و دقیق انجام شود و به پایان ماه موکول نشود، گفت: پرونده‌های مسن شعب و همچنین علت ماندن آن‌ها مشخص شده و در راستای تعیین تکلیف آن اقدامات لازم صورت گیرد.

شهواری افزود: قرارهای منتج به بازداشت مورد تأکید ریاست قوه قضاییه بوده و بایستی در آن‌ها ضرورت‌ها لحاظ شود و اصل باید بر این باشد که ما مراقب باشیم کسی بی‌دلیل زندان نرود.

رئیس کل دادگستری لرستان ضمن پر اهمیت شمردن مسئله اتقان آرا بیان کرد: چند موضوع است که در اتقان آرا باید رسیدگی شود، یکی بررسی علت نقض رأی بوده دوم اینکه کدام یک از شعبات نقض رأی در آن زیاد است و مهمتر از همه راهکار رفع این نقص‌ها چیست؟ با رسیدگی و پیگیری میزان اتقان آرا بیشتر خواهد شد.

نماینده عالی دستگاه قضا در لرستان ضمن تأکید بر اینکه وضعیت اجرای برنامه تحول و تعالی محور همه کارهای ما است، بیان کرد: تأکید رئیس قوه قضاییه و نیز معاون اول قوه بر برنامه تحول و تعالی است و بایستی این برنامه محوری مرتب پیگیری شده چرا که این برنامه راهکار ما را مشخص می‌کند و ملاک ارزیابی عملکرد استان نیز همین برنامه تحول و تعالی خواهد بود.

وی ضمن اشاره به اینکه در اولین فرصت از حوزه‌های قضایی بررسی و بازدید بعمل خواهد آمد تا کاستی‌ها و نواقص احصا شود، بیان کرد: ملاک ادامه همکاری در همه بخش‌ها اجرای برنامه تحولی است.

شهواری ضمن مهم خواندن بحث کاهش اطاله دادرسی و تکریم ارباب رجوع، ادامه داد: بایستی تلاش کنیم که تمام کارها به صورت سیستمی انجام شده و از انجام کارها بصورت دستی و کاغذی خودداری کنیم.

رئیس کل دادگستری لرستان ضمن اشاره به اینکه بایستی برنامه‌ریزی کنیم که اطاله دادرسی را به حداقل برسانیم تصریح کرد: فرهنگ تکریم ارباب رجوع بایستی سرلوحه کار قرار گرفته و نهادینه شود چرا که وقتی کسی به ما مراجعه می کند مستأصل شده و به سوی ما می‌آید و اگر او را تکریم نکنیم و به حرف‌هایش گوش ندهیم انگار که یک بمب ساعتی را در جامعه رها کرده‌ایم.

وی ضمن تأکید بر اینکه پیشگیری بایستی جایگاه و نقش خود را در کاهش ورودی پرونده‌ها نشان دهد و آن هنگام است که نقش خود را در سند تحول اجرا کرده است، افزود: دستگاه‌های دولتی ترک فعل‌هایی دارند که باعث ایجاد جرم می‌شود و بایستی در راستای پیشگیری از جرم با این دستگاه‌ها همکاری داشت و در راستای حل این معضلات تلاش کرده و با آن‌ها تعامل لازم را داشته باشیم.

شهواری با اشاره به اینکه فلسفه دیگری شورای حل اختلاف کاهش ورودی پرونده است، ادامه داد: جلسات حقوق شهروندی بایستی مرتب برگزار شده و مسئولین مربوطه آن بایستی حضور میدانی در پاسگاه ها و مراکز مرتبط داشته باشند.

انتهای پیام

آرزو جافری
Author: آرزو جافری
خبرنگار :
آرزو جافری
عنوان :
سردبیر پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top