دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد از کشت ۱۰۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان خبر داد.

به گزارش افلاک ،مراد بیرانوند اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی ۹۹-۹۸ تاکنون بیش از ۱۰۰ هکتار گیاهان دارویی با حمایت مدیریت‌های باغبانی و ترویج و آموزش سازمان، مشارکت بخش خصوصی و کشاورزان پیشرو عملیاتی و کشت شده است.

وی تصریح کرد: شهرستان خرم‌آباد یکی از مناطق مستعد کشت گیاهان دارویی بوده که با حمایت و پشتیبانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهاد کشاورزی شهرستان، روند استقبال از کشت گیاهان دارویی در حال افزایش است و در راستای اصلاح الگوی کشت و افزایش معیشت کشاورزان، جهاد کشاورزی تأمین نهاده بذر، نهال، نشاء مورد نیاز علاقه‌مندان گام‌های مؤثری را برداشته است.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد خاطرنشان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری، ۳۰ هکتار زیره سبز، زیره سیاه، ۳۰ هکتار گل محمدی، ۲۰ هکتار به لیمو و ۱۰ هکتار انواع آویشن، سیاه‌دانه، گل‌گاوزبان، بابونه، موسیر، مریم‌گلی، اسطوخدوس و... کشت شده و همچنان روند توسعه و عملیات اجرایی کشت ادامه دارد.

بیرانوند ادامه داد: ۱۳۲ هکتار مزارع گیاهان دارویی ایجاد شده در سه سال گذشته در سال جاری به پیک تولید می‌رسند و پیش‌بینی می‌شود که حدود ۴۰۰ تن انواع محصولات دانه، برگ، گل و... تولید و به بازار عرضه شود.

وی اضافه کرد: بزرگ‌ترین مزرعه گیاه دارویی به‌لیمو با مساحتی بیش از ۱۲ هکتار در حوزه عمل مرکز ده پیر با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شده و هر هکتار گیاه دارویی، برای تعداد ده نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد بیان کرد: در حوزه عمل جهاد کشاورزی شهرستان ۱۶۰ هکتار زعفران با متوسط عمر ۳ ساله علاوه بر مساحت اجرا شده گیاهان دارویی ابلاغی وجود دارد که از این سطح بیش از ۵۰۰ کیلوگرم زعفران در سال ۹۸ تولید و به بازار عرضه شده است و تاکنون سطوح کشت گیاهان دارویی شهرستان از مرز ۲۳۰ هکتار گذشته و امیدواریم با توسعه و ترویج کشت گیاهان دارویی بتوانیم گامی مؤثر را در جهت اصلاح الگوی کشت، تأمین نیاز چهار واحد فرآوری گیاهان دارویی، اشتغال پایدار در بخش کشاورزی برداریم.

 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top