دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

استاندار لرستان در پیامی آغاز سال نو را تبریک گفت.
 

به گزارش افلاک،فرهاد زیویار ،استاندار لرستان در پیامی آغاز سال نو را تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام و احترام محضر مردم عزیز استان لرستان، سال نو و نوروز یک صورت طبیعی دارد که در آن فصول، ماه ها و ایام یعنی ۳۶۵ روز است که تکرار می شود.یعنی زمین با نو شدن، زنده شدن، بهار و شکفتن ایام سال را آغاز می کند. بعد از آن با جاافتادن، میوه دادن و تابستان، در فصل سوم سال پیری و خزان یعنی پاییز و در نهایت با زمستان و افتادن سال پایان می پذیرد.

این تنها یک وجه و صورت طبیعی از سال است که هر سال تکرار می شود. اما از منظر دیگری هم بشر متفاوت با همه ی موجودات زنده به این ایام و ماه ها نگاه می کند و آن هم منظری فراطبیعی و مافوق طبیعت است.

یعنی برای این دگرگونی ها و تغییر و تحولات عواملی نیز وجود دارد. این عامل تعیین کننده یک مدبر دگرگون کننده است که فراطبیعی بوده و این تغییر و تحولات را نظاره گر و پیش برنده است. این نگاهی است که بشر متفاوت با سایر موجودات نسبت به عالم دارد.

بر اساس این منظر، ما مسلمان ها و ایرانی ها دعای معروفی داریم تحت عنوان “یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر الیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال” که برای همین نو شدن سال است.

به این معنی که کس دیگری این تغییر و تحولات را به وجود می آورد و بر این اساس انتظارات دیگری هم برای بشر متصور است. آن انتظارات و درخواست ها طبیعی نبوده بلکه فراطبیعی و معنوی است.

این یعنی علیرغم این تحولات، یکسال برای همه ی موجودات زنده علی الظاهر ثابت و یکسان است، اما خواستن ما مسلمان ها چون به این تحولات صرفا به دید یک سال نگاه نمی کنیم در بخش انتهایی دعا عنوان می کنیم: “حول حالنا الی احسن الحال” به این معنی که تغییر پیدا کند حال ما ان شاالله با بهترین حالات.

اینجانب در این لحظات و تغییر و تحولات سال نو و آغاز سال ۱۴۰۳ که مقارن است با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن، سال جدید را به یمن تقارنی که همان نگاه کمال گرایانه را برای بشر و برای ما مسلمان ها مدنظر قرار داده، آرزو می کنم سالی بهتر از گذشته باشد و آغاز سال ۱۴۰۳ یک چشم انداز بهتر از سال قبل برای ایرانی های عزیز و لرستانی های بزرگوار باشد.

آرزو جافری
Author: آرزو جافری
خبرنگار :
آرزو جافری
عنوان :
سردبیر پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top