دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

سرپرست امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: باید برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی از موازی‌کاری اجتناب شود.

به گزارش افلاک ،مریم پورسرتیپ در جلسه کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابانی لرستان که با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سالن اجتماعات بهزیستی استان برگزار شد، اظهار کرد: ساماندهی کودکان یکی از اولویت‌های حوزه اجتماعی است و سلامت، تربیت و تحصیل از حقوق کودکان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه کودکان قدرت دفاع از حقوق خود را ندارند و در معرض انواع آسیب‌ها قرار دارند، بیان کرد: براین اساس ساماندهی این قشر ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

سرپرست امور اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی برای جمع‌آوری این کودکان به عمل می‌آید اما مقطعی بوده است، افزود: باید برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی از موازی کاری اجتناب شود.

پورسرتیپ بیان کرد: در این ایام کرونا حساسیت روی این کودکان زیاد است.

وی اظهار کرد: از طریق دفاتر تسهیل‌گری در مناطق حاشیه‌ای شهرهای استان نیازهای این کودکان که شامل تغذیه، تحصیل و ... بوده مشخص کردیم.

پورسرتیپ با بیان اینکه باید بین دستگاه‌های متولی ساماندهی کودکان کار و خیابانی به‌صورت تخصصی جلساتی تشکیل شود و آنان باهم تعامل لازم را داشته باشند، عنوان کرد: درست است که اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی اصلی این موضوع است اما به‌اندازه بهزیستی نمی‌تواند به موضوع آسیب‌های این کودکان رسیدگی کند و نیاز است این دو دستگاه باهم در تعامل باشند و نظرات خود را به ما ارجاع دهند تا در کارگروه اجتماعی استان مسائل را مطرح کنیم.

 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top