دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از وجود ۱۱ پاسگاه محیط بانی در استان خبرداد.

به گزارش افلاک ،مهرداد فتحی بیرانوند در نشست با خبرنگاران که به مناسبت روز زمین پاک برگزار شد، اظهار کرد: زمین به‌خاطر بی‌مهری‌های ساکنینش با تغییرات شدید اقلیمی مواجه شده به گونه‌ای که متوسط دمای زمین دو درجه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بخاطر گازهای گلخانه‌ای، کاهش منابع آبی، تخریب پوشش گیاهی و ایجاد کانون‌های ریزگرد در منطقه با معضل ریزگردها مواجه شده‌ایم، افزود: در محیط زیست مرز جغرافیایی نداریم و چنانچه در نقطه‌ای با مخاطرات زیست‌محیطی مواجه باشیم همه جا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با تاکید بر اینکه باید فرهنگ و دانش زیست محیطی را بالا ببریم، گفت: به مناسبت روز زمین پاک و بخاطر کرونا ویروس برنامه‌ها را فرهنگی و بصورت انجام دادیم و باید با بالا رفتن فرهنگ زیست محیطی مردم اهتمام بیشتری به محیط زیست و کره زمین داشته باشیم.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه لرستان در قلب زاگرس واقع شده و نقش مهمی در اکوسیستم ایفا می‌کند، افزود: از مجموع شش میلیون هکتار جنگل‌های زاگرس ۱.۲ میلیون هکتار آن در لرستان وجود دارد.

وی گفت: جنگل‌ها بخاطر ایجاد حیات منشا اثر هستند و منجر به جلوگیری از فرسایش خاک، تولید اکسیژن، تقویت سفره‌های زیرزمینی و... می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه در لرستان با تنوع زیستی خوبی مواجه‌ایم، اظهار کرد: ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور به لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در لرستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود این تنوع زیستی کم‌نظیر سبب شده با مخاطرات بیشتری در استان مواجه باشیم، عنوان کرد: ۴۵۰ هکتار مناطق تحت مدیریت، مناطق شکار و صید و زیستگاه‌های حساس در تملک محیط زیست استان است.

فتحی گفت: تا قبل از دولت تدبیر و امید هفت پاسگاه در مناطق تحت مدیریت داشتیم و امروز ۱۱ پاسگاه احداث شده و یا در دست احداث داریم که این امر در بالابردن ضریب حفاظت مناطق موثر بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: در منطقه حفاظت شده سفید کوه قبلا سه پاسگاه وجود داشت که الان به شش مورد رسیدند و علیرغم محدودیت‌های اعتباری این پاسگاه‌ها را احداث کردیم.

وی با اشاره به اینکه پاسگاه منطقه چهار شاخ نورآباد آماده افتتاح است، عنوان کرد: پاسگاه گرین نیز ظرف یکی دو ماه آینده آماده افتتاح خواهد بود.

 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top