دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس شورای اختلاف لرستان از مختومه شدن ۱۰۷ هزار و ۸۵۷ پرونده طی سال گذشته در شعب شورای حل اختلاف استان خبر داد و گفت: ۲۲ هزار و ۴۹۶ فقره از پرونده‌های جریانی در شعب و واحد‌های اجرای احکام شورا‌ها به صلح و سازش منتهی شده است.

به گزارش افلاک ،در نخستین جلسه استانی کمیته صلح و سازش دادگستری لرستان که در دفتر ریاست اداره شوراهای حل اختلاف استان لرستان برگزار شد، حجت‌الاسلام علی سبزواری، معاون فرهنگی دادگستری استان در راستای دستورالعمل ابلاغی ریاست معظم قوه قضائیه و تأکیدات رئیس‎کل دادگستری استان مبنی‌بر تشکیل کمیته استانی صلح و سازش به تشریح دستورکار جلسه پرداخت.

وی سپس به بیان برخی اقدامات آتی این کمیته اشاره و بر استمرار منظم این کمیته در مجموعه قضایی استان لرستان تأکید کرد و افزود: نقش رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی در خصوص ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه و نهادینه نمودن این فرهنگ متعالی، نیازمند به‌کارگیری روش‌های نوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی کارآمد در تمامی سطوح جامعه است.

معاون فرهنگی دادگستری لرستان با اشاره به بخش‌نامه ریاست قوه قضائیه که دارای ۹ بند و چندین تبصره است، گفت: این بخش‌نامه به تمامی رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های سراسر استان ابلاغ شده و در کنار این بخش‌نامه نیز ۱۵ برنامه پیشنهادی کمیته استانی صلح و سازش جهت اجرا به تمامی حوزه‌های قضایی استان ارسال شده است.

در ادامه یارالله کاکولوند، رئیس شورای حل اختلاف استان لرستان نیز ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این‌گونه جلسات به بیان عملکرد آماری شورای حل اختلاف استان در زمینه صلح و سازش پرداخت و با اشاره  به اهمیت و جایگاه ویژه صلح و سازش در دین مبین اسلام و فرهنگ کشور، اظهار کرد: از آیات و روایات متعدد استنباط می‌شود که صلح و سازش راهکار فرهنگی بسیار مهمی در کاهش اختلافات و مشکلات اجتماعی محسوب می‌شود و دارای آثار و برکات بی‌شماری است و می‌توان آن‌را به باقیات و صالحات تعبیر کرد.

وی افزود: در سال گذشته ۱۰۷ هزار و ۸۵۷  پرونده در شعب شورای حل اختلاف استان لرستان مختومه شده و ۲۲ هزار و ۴۹۶ فقره از پرونده‌های جریانی در شعب و واحدهای اجرای احکام شوراها به صلح و سازش منتهی و از این تعداد ۱۶ فقره پرونده قتل عمد و یک فقره پرونده قتل غیر عمدی به صلح و سازش رسیده و ۴۵۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد نیز آزاد شده‌اند.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top