دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیر‌کل ارشاد لرستان در نشست شورای اداری این اداره‌کل با تأکید بر اینکه «ما باید به مرجع برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و هنری در استان مبدل شویم»، گفت: در شرایط کنونی کشور، فضای مجازی بهترین زمینه برای حرکت به سمت مرجعیت فرهنگی و هنری است.

به گزارش افلاک، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در نخستین نشست شورای اداری اداره‏‎کل در سال جاری که با حضور معاونان، مسئولان و کارشناسان ستادی و رؤسای ادارات تابعه برگزار شد، ضمن تشکر از تلاش صورت گرفته توسط کمیته‌های اطلاع‌رسانی شهرستانی در راستای مدیریت بیماری کرونا، گفت: طی دو ماه گذشته و به‌دنبال شیوع این ویروس، ۳۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای استان وارد آمد که جزئیات آن در قالب یک گزارش دقیق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری لرستان اعلام شده است.

وی سپس با تأکید بر لزوم حرکت به سمت مرجعیت فرهنگی و هنری، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت در سال جاری، مبدل شدن ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مرجع برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و هنری استان‌هاست و لرستان با توجه به پیشینه غنی در این حوزه، می‌تواند در کشور پیشرو باشد.

مدیرکل ارشاد لرستان تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور و با توجه به دامنه‌ گسترده‌ مخاطبان فضای مجازی، این زمینه، بهترین امکان برای حرکت به سمت مرجعیت فرهنگی و هنری را فراهم می‌آورد و در تدوین برنامه‌های سال جاری باید به این ظرفیت به‌صورت ویژه نگاه شود.

فتایی ادامه داد: بهره‌مندی از ظرفیت دستگاه‌های هم‌خانواده وزارت و همچنین سایر دستگاه‌های فرهنگی استان در اجرای جشنواره‌ها و فعالیت‌ها یکی دیگر از مصادیق حرکت به سمت مرجعیت فرهنگی و هنری است که باید در تدوین برنامه‌ها در سطح استان مد نظر قرار گیرد.

وی شورای فرهنگ عمومی را بازویی توانمند برای ترسیم فضای فرهنگی در استان‌ها دانست و افزود: جهش تولید در حوزه‎های فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه باید به‌صورت عینی در برنامه‎های این حوزه نمود داشته باشد تا ضمن تحقق منویات مقام معظم رهبری شاهد شکوفایی اقتصادی در این زمینه باشیم.

مدیرکل ارشاد لرستان همچنین با اشاره به تلاش‎های صورت گرفته جهت ارتقای رتبه این اداره‎کل از سه به دو کشوری، گفت: اداره‌کل لرستان متأسفانه در سال ۱۳۹۶ در رتبه‌بندی وزارتی از درجه ۲ به ۳ تنزل یافت که با مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته قرار بود در نشستی با حضور ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور در اسفند‌ماه سال گذشته‌، مستندات ارائه شده برای ارتقای رتبه اداره‌کل که به تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است، مورد بررسی قرار گیرد که با توجه به شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده و تمام تلاش خود را برای تحقق این موضوع مهم که علاوه بر افزایش اعتبارات به تقویت ساختار سازمانی و نیروی انسانی اداره‌کل منجر خواهد شد، در سال جاری به کار خواهیم بست.

فتایی ضمن تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته در سال گذشته، گفت: در سال ۱۳۹۸ رویدادهای مهمی از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، جشنواره ملی آیات در قالب موشن‌گرافیک جشنواره تئاتر استانی و بسیاری جشنواره‌های آیینی، فرهنگی و هنری در استان به وقوع پیوست که در سال جاری باید در شکلی جدید تداوم داشته و بیش از گذشته تقویت شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top