دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان می‌گوید: محور دورود- سه‌راهی چالانچولان بیشترین سهم ‌را در ترددهای نوروزی داشته است.

به گزارش افلاک ،عباس شرفی اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ۹۸ تا پایان روز چهارم فروردین ۹۹، محور دورود- سه‌راهی چالانچولان با ۶۹ هزار و ۱۶۱ دستگاه وسیله نقلیه بیشترین سهم‌ را در ترددهای نوروزی داشته است.

وی ادامه داد: پس از آن، محورهای سه راهی چالانچولان- خرم‌آباد(بروجرد) با ۶۲ هزار و ۷۱۴، خرم‌آباد- پلدختر(چم‌ انجیر) با ۵۶ هزار و ۴۲۸ و سه راهی چالانچولان- خرم‌آباد(مله سرخه) با ۵۳ هزار و ۴۶۲ وسیله نقلیه به ترتیب در رده‌های بعدی تردد قرار دارند و محور پلدختر- اندیمشک با ۵۰ درصد همچنان بیشترین سهم را در تردد وسایل نقلیه سنگین دارد.

شرفی افزود: در مجموع ۹ روز ابتدایی تعطیلات نوروزی یک میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۹۱ وسیله نقلیه در ۶۶ محور مجهز به ترددشمار استان تردد کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با سه میلیون و ۶۱۹ هزار و ۳۵۵ وسیله نقلیه، ۵۴ درصد کاهش در ترددهای نوروزی را شاهد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه اوج تردد روزانه در ساعت ۱۴ تا ۱۵ عصر با میانگین ۲۴۴ وسیله نقلیه است، خاطرنشان کرد: علاوه بر بستن مسیرهای ورودی استان و شهرستان‌ها برای خودروهای با پلاک غیربومی توسط پلیس و راهداری، در حال حاضر کشیک‌های نوروزی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان همراه با پلیس، هلال احمر و شبکه بهداشت در ورودی شهرها حضور داشته و در غربالگری مشارکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توصیه‌های ستاد ملی و استانی کرونا از مردم تقاضا می‌شود همچنان از سفر پرهیز کنند و به عنوان امن‌ترین مکان در خانه بمانند.

شرفی در خصوص سرعت متوسط وسایل نقلیه در محورهای استان گفت: سرعت متوسط وسایل نقلیه در محورهای مجهز به ترددشمار استان در ایام یادشده ۷۷ کیلومتر بر ساعت بوده که محور پلدختر- خرم‌آباد با ۹۷ کیلومتر همچنان رکورددار سرعت و محور نورآباد- نهاوند با ۵۰ کیلومتر کمترین سرعت را در بین محورهای استان دارد.

وی یادآور شد: همانطور که قبلا نیز تاکید شد محور خرم‌آباد- پلدختر یک محور موقت و دارای ایمنی پایین است از این رو انتظار می رود مردم در این محور با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا جان خود و دیگران را به خطر نیندازند از پلیس راه نیز تقاضا داریم گشت‌های کنترل و برخورد با متخلفان در این محور را افزایش دهد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top