دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بازنشستگی بیش از 2000 کارگر مشاغل سخت لرستان تائید شد.

به گزارش افلاک، علی آشتاب از بازنشستگی 2035 مورد درخواست بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور در سال 97 استان خبر داد.

وی با اشاره به عملکرد کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور در استان اظهار کرد: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان‌آور با 20 سال سابقه کار متوالی و یا 25 سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آن‌ها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدیدنظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان‌آور موردبررسی قرار گیرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه افزود: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور در سال 97، کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور با تشکیل 72 نشست و کمیته تجدیدنظر مربوطه با تشکیل 19 نشست نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور اقدام کرد.

وی ادامه داد: از 2727 درخواست که در کمیته بدوی و تجدیدنظر مطرح شده، 2035 درخواست مورد تائید قرار گرفت و برای اقدام‌های بعدی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شد.

آشتاب در ادامه خاطرنشان کرد: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور، کارگران بیمه شده این‌گونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آن‌ها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به‌صورت دوره‌ای و زمان‌بندی‌شده مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و موارد لازم تذکر داده می‌شود.

وی اظهار کرد: کارفرمایان کارگاه‌های مختلف مکلف و موظف به ایمن‌سازی محیط کار و رعایت آئین‌نامه‌های مرتبط هستند.

 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top