دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: انجام هر هکتار عملیات آبخیزداری منجر به ذخیره شدن 520 مترمکعب آب می‌شود.
 
شیرزاد نجفی در گفت‌وگو با افلاک، با اشاره به اقدامات این اداره کل در سالی که گذشت، اظهار کرد: یکی از این طرح‌ها در بحث آبخیزداری اجرای سامانه‌های سطوح آبگیر در استان به مساحت 2760 هکتار بوده که آنها را انجام دادیم.
 
وی گفت: طرح دیگر اخذ سند اراضی ملی به نام دولت تا امروز 60 هزار هکتار سند صادر کردیم.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان ادامه داد: یکی دیگر از طرح‌های این اداره کل، طرح خشکیدگی درختان بلوط را در دست تهیه داریم که در مرحله نهایی شدن است تا به سازمانی جنگل‌های کشور معرفی و ارسال کنیم و سال آینده بتوانیم عملیات اصلاحی و احیای را در این مناطق به انجام برسانیم.
 
نجفی در بحث مبارزه با آفات و بیماری‌های جنگلی گفت: یکی از خلأهایی که در جنگل‌ها و در سطح استان داریم، آفات و بیماری‌های جنگلی است که امسال بیش از 2400 هکتار عملیات پیشگیری در این حوزه‌ها انجام شده است.
 
وی بیان کرد: امسال در بحث اعتبارات صندوق توسعه ملی در 18 حوزه آبخیز عملیات آبخیزداری را شروع کردیم و بیش از 43 هزار هکتار عملیات آبخیزداری انجام گرفته و کارشناسان معتقدند به ازای هر هکتار عملیات آبخیزداری 520 مترمکعب آب ذخیره می‌شود.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان یادآور شد: عملیات آبخیزداری شامل سدهای گابیونی، بتونی و خاکی و انجام عملیات بیولوژیکی و مبارزه با بیماری‌های آفات جنگلی است.

 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top