دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیشترین عامل مرگ و میر در کشور بیماری‌های قلبی و عروقی است.

به گزارش افلاک، دکتر رضا سپهوند در نشست خبری با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که جامعه امروز را به چالش کشاند بحث بیماری‌های غیرواگیر است، اظهار کرد: در راستای مبارزه به بیماری‌های واگیردار برنامه‌های کشوری به خوبی پیش رفته و تا به حد ریشه‌کنی رسیده است.

وی ادامه داد: آنچه جامعه امروز را به چالش کشانده بیماری‌های غیرواگیر بوده که بخش عمده‌ای از آنها مربوط به شیوه زندگی، تغذیه و عدم تحرک است.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: تغذیه بد، الگوهای تغذیه‎ای شبه غربی و عدم تحرک سبب شده جامعه به سمت چاقی پیش برود و شاهد بروز فشار خون در بین افراد باشیم.

سپهوند بیشترین عامل مرگ و میر در کشور را بیماری‌های قلبی و عروقی برشمرد و با بیان امروز ذائقه افراد از غذاهای سنتی به سمت فست فودها که محتوای آنان چربی، نمک، قند و روغن زیاد بوده سوق داده شده است، یادآور شد: تلاش کنیم در این زمینه به مردم و جامعه اطلاع‌رسانی کنیم تا سلامت جامعه حفظ شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در این راستا وزارت بهداشت برای تغذیه و تغییر الگوهای تغذیه‌ای نشانگر رنگی را درنظر گرفته تا نسبت به میزان نمک، روغن، قند و اسیدهای چرب ترانس هشدار و آگاهی لازم را دهد، افزود: این موضوع در استان آغاز شده و البته کارشناسان آزمایشگاهی معاونت غذا و داروی دانشگاه باید با وجود این برچسب و لیبل، روی محصولات نمونه‌برداری و کنترل لازم را داشته باشند تا میزان سلامت فراورده‌هایی که در بازار عرضه می‌شود کنترل شود.

وی گفت: از دیگر بیماری‌هایی که امروز در جامعه بیداد می‌کند سرطان‌هاست که ممکن است الگوی تغذیه‌ای بد، بی‌تحرکی و چاقی و استفاده از غذاهایی که ایمن و سالم  نبوده سبب افزایش آن شده باشد و این یک نگرانی جدی است که  از یک طرف مردم را مبتلا می‌کند و از طرفی هزینه‌های درمانی را افزایش می‌دهد. ضروری است در راستای حفظ سلامت، ورزش را در زندگی فراموش نکنید.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top