دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پیگیر جذب یک فروند بالگرد امدادی از وزارت بهداشت هستیم.

دکتر کوروش ساکی در گفت‌وگو با خبرنگار افلاک، با بیان اینکه تا سال 92، به ازای هر 1000 نفر در استان 0.8 تخت وجود داشت، افزود: میانگین کشور به ازای هر 1000 نفر 2.3 تخت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 1500 تخت در استان کم داریم و این در حالیست که تخت‌سازی و بیمارستان‌سازی کار راحتی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید این بود که پروژه‌های بالای 80 درصد را تقبل کرد و سایر پروژه‌ها با اعتبارات لاک‌پشتی راه به جایی نمی‌برد.

ساکی با اشاره به اینکه با این اوصاف احداث پروژه بیمارستان الیگودرز 25 سال به طول انجامیده است، اظهار کرد: در امر بیمارستان‌سازی زمان بسیار بااهمیت است چراکه با جان افراد سرد و کار داریم، خوشبختانه با فعالیت‌هایی که انجام شده توانسته‌ایم سرانه تخت‌های بیمارستانی استان را به نرم کشوری برسانیم.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر دو بالگرد در شهرستان الیگودرز و خرم‌آباد اضافه شده است، افزود: میزان مرگ و میر مادران باردار به واسطه استقرار این دو بالگرد در شهرستان‌های کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه سالانه ۲ میلیارد تومان صرف هزینه های اعزام بالگرد، نگهداری و حقوق خلبانان آنها می‌شود، تصریح کرد: وزارت بهداشت پنج بالگرد ایرباس را خریداری کرده و در حال مذاکره برای جذب یک فروند بالگرد برای استان هستیم.

ساکی با بیان اینکه از سال 93 تاکنون 120 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شده است، افزود: همچنین پنج تا شش کلینیک تخصصی در شهرستان‌های کوهدشت، نورآباد، پلدختر و الیگودرز ساخته شده است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top