دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید دو میلیون و ۹۹۱ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش افلاک، دکتر عبدالرضا بازدار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته سالی درخشان برای کشاورزی بود چراکه بارندگی و پراکنش‌ آنها مناسب بوده به طوری که منجر به تولید ۲ میلیون و ۹۹۱ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید استان دیم است، افزود: پتانسیل خوبی در این زمینه داریم و سال گذشته ارزش محصولات ما در حدود پنج هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان بوده که نقش ارزشمندی در اقتصاد استان داشته است.

بازدار ،میزان تولید گوشت مرغ در سال گذشته را در استان ۶۱ هزار و ۲۰۰ تن اعلام کرد و گفت: همچنین ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن تولید گوشت قرمز داشتیم که این دوقلم مازاد بر نیاز استان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: در استان حدود ۱۲ هزار تن گوشت مرغ و ۱۰ هزار تن گوشت قرمز مازاد بر نیاز مصرف داریم که ظرفیت خوبی از پروتئین است و در این زمینه نگرانی خاصی وجود ندارد.

وی یادآور شد: در برنامه اقتصاد مقاومتی سال گذشته برای استان پیش‌بینی شده بود که ۴۴۸ هزار تن گندم تولید شود که به ۵۱۰ هزار تن رسیدیم. برای امسال نیز پیش‌بینی شده که به ۴۸۱ هزار تن تولید برسیم که متاسفانه میزان بارندگی‌ها مناسب نبوده و حدود ۸۰ روز نیز اصلا بارشی نداشتیم اما تا به حال نزدیک به ۳۵۰ هزار تن مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بین ۳۸۰ تا ۴۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شود اما تولید به بالغ بر ۴۲۰ هزار تن خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: علی‌رغم کمبود بارش‌ها و نارسایی‌های موجود در این زمینه اما با اقدامات ترویجی مناسب، تغذیه گیاه، ارتقای ضریب مکانیزاسیون و... توانستیم به حالت پایداری در کشاورزی استان رسیده و تولید مناسبی داشته باشیم.

بازدار با اشاره به اینکه در تولید گندم نوسانات وجود دارد، گفت: با اقداماتی که سازمان انجام می‌دهد سعی کرده‌ایم که حالت سینوسی آن را کنترل کنیم.

وی از تولید ۱۸۰۰ تن کلزا در سال گذشته خبر داد و افزود: خوشبختانه امسال تاکنون ۲۷۰۰ تن خریداری شده است و کلزا در استان محصول رقیب نیز دارد. برای سال زراعی ۹۶-۹۷ برنامه‌ریزی شده که کشت کلزا را در استان افزایش دهیم.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top