دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: رسالت موسیقی ارتقاء نفس انسان است و مرز موسیقی خوب و بد در همین موضوع خلاصه می‌شود.

به گزارش افلاک، حجت الاسلام حمیدرضا حنان در آیین اختتامیه‌ی نخستین جشنواره‌ی استانی آواز، جایزه‌ی استاد رضا سقایی با اشاره به جایگاه ویژه‌ی این هنرمند فقید در هنر و به خصوص موسیقی لرستان، اظهار کرد: بنا بر جایگاه و شخصیت استاد سقایی بر آن شدیم تا جشنواره‌ای را به نام ایشان راه‌اندازی کرده و از این طریق مسیر را برای کشف استعدادها و توانمندی های جوانان و نوجوانان به موسیقی و آواز هموارتر سازیم. تلاش می‌کنیم در آینده به جشنواره ملی و کشوری تبدیل شود. موسیقی مهمترین شاخصه‌ی استان لرستان است و ما باید تلاش کنیم تا این شاخصه را به خوبی در سطح کشور معرفی و از آن بهره برداری کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: معتقدم دیپلماسی هنری از دیپلماسی فرهنگی مهمتر و موثرتر است و ما می‌توانیم پیام اسلام، قرآن و انقلاب را از طریق هنر انتقال داده و آن را در سایر نقاط جهان نیز به منصه‌ی ظهور برسانیم.

حنان تاکید کرد: موسیقی رسالت دارد و بنا بر نظریه‌ی برخی بزرگان عرفان و فلسفه هنر، رسالت موسیقی و رسالت انبیاء (ع) هر دو ارتقاء نفس انسان است، با این تفاوت که پیام انبیاء الهی از جنس وحی بوده است.

وی، مرز بین موسیقی خوب و موسیقی بد را همین موضوع ارتقاء نفس دانست و گفت: موسیقی از مصادیق لهو و لعب نیست و هرگاه موسیقی موجب ارتقاء نفس شود، خوب است و اگر ناظر به شهوت، هوای نفس و مسائل این‌چنینی باشد باید آن را مصداق موسیقی بد تلقی کرد.

حنان با اشاره به تغییر رفتار معنا دار برخی چهره‌های سیاسی که مخالف اجراهای موسیقی هستند و آن را منافی آموزه‌های اسلام می‌دانند، افزود: آنچه از موسیقی بد، مخرب‌تر بوده این است که مصادیق موسیقی بد را بنا بر اهداف جریانی و سیاسی بزرگ جلوه دهیم و به دنبال بهره‌برداری از نام موسیقی برای رسیدن به اهداف سیاسی باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: موسیقی ابزار ایجاد شادی در جامعه است و این شادی می‌تواند موجب اتحاد نفس‌ها شده و وحدت نفس‌ها شده و جامعه را به وحدت مطلق که خدا است نزدیک‌تر کند.   

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top