دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان گفت: تحلیل فعالیت لرزه‌ای گسل دورود وارد مرحله عملیاتی شده است.

احدالله فاضلی در گفت‌وگو با افلاک اظهار کرد: تحلیل فعالیت لرزه‌ای گسل دورود با استفاده از پارینه لرزه‌شناسی و ریخت زمین‌شناسی در مرحله عملیاتی شدن است. هم اکنون مطالعات و بررسی‌های لازم به عمل آمده و عکس‌های ماهواره‌ای جمع‌آوری شده‌اند و با استفاده از دستگاه GPS کنی ماتیک از نوع RTK در حال عملیاتی کردن این تحلیل‌ها هستیم.

فاضلی ادامه داد: هزینه این دستگاه بالا بوده و به علت تحریم‌ها تنها دو دستگاه در کشور وجود دارد که آن هم در اختیار خود سازمان است.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان خاطرنشان کرد: هم اکنون کارشناسان اداره و سازمان مشغول بررسی این گسل هستند و میزان فعالیت گسل را در حد میلی‌متر اندازه‌گیری می‌کنند.

وی افزود: از چند نقطه گسل با زدن ترانشه، نمونه‌گیری‌هایی شده که برای بررسی بیشتر و تعیین سن به خارج از کشور ارسال می‌شوند و با مشخص شدن نتیجه می‌توانیم دوره برگشت زلزله را معین کنیم.

فاضلی با اشاره به ایجاد آزمایشگاه تعیین سن سنگ‌ها اظهار کرد: قرار بود این آزمایشگاه برای اولین بار در خاورمیانه و کشور، در لرستان ایجاد شود اما هنوز عملیاتی نشده است.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان ادامه داد: اعتبار اجرایی شدن این پروژه قرار بود از محل اعتبارات دولتی معادن وزارت صنعت تأمین شود اما عملاً کار انجام نشده و هر سال مکاتباتی داریم اما اتفاقی نمی‎افتد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top