دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

‌مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت: 4000 کودک استان دچار سوءتغذیه از سبد غذایی بهره‌مند شد.

به گزارش افلاک، جاسم محمدی‌فارسانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و بیماری‌های کودکان ناشی از سوءتغذیه است، اظهار کرد: کمیته امداد در این زمینه با توزیع سبد غذایی برای تأمین بخشی از نیازهای غذایی کودکان کمتر از 6 سال دچار سوء تغذیه، گام برداشته است.


وی با اشاره به اینکه حفظ سلامت مددجویان به‌ویژه کودکان دچار سوءتغذیه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است، افزود: کمیته امداد استان برای تهیه و توزیع سبد غذایی با هدف رفع سوء تغذیه هر کودک اقدام به اهدای ۱۰ سبد غذایی به هر کودک به ارزش ۲۹ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال کرده است.

محمدی‌فارسانی ادامه داد: توزیع سبد غذایی برای کودکان مبتلا به سوءتغذیه خانوارها با حضور والدین آنها و با هماهنگی مرکز بهداشت هر شهرستان انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با بیان اینکه  ارزش هر سبد غذایی ۷۴ هزار و ۸۰۰ تومان است، اظهار کرد: سبد غذایی به کودکانی تعلق می‌گیرد که دچار اختلال رشد یا سوءتغذیه هستند و بر اساس ارزیابی حمایتی توسط کمیته امداد عدم تمکن مالی و استحقاق وی نیز به اثبات رسیده باشد.

وی گروه هدف در طرح تغذیه کودکان را  محدوده سنی شش ماه تا کمتر از شش سال عنوان کرد و افزود: هر کودک به محض ورود به طرح و بهره‌مندی از آن باید حداقل طی دو دوره شش ماهه (مجموعا یک سال)تحت پوشش طرح بوده تا مراتب پایش رشد آن به‌صورت کامل انجام و شرایط رفع سوءتغذیه وی با تأیید مراکز بهداشتی، درمانی(پس از مهلت یک ساله) محرز شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top