دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این صندوق تا 80 درصد هزینه‌های اکتشاف را تقبل می‌کند.

‌به گزارش افلاک، دکتر محمدرضا عربی مزرعه شاهی در آیین افتتاح صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف اصلی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری معدن، حمایت از بخش معدن است که با توجه به پتانسیل‌های استان در حوزه معدن و اقدامات خوبی که طی چند سال اخیر انجام شده، دفتر منطقه غرب و جنوب کشور در لرستان راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این صندوق جهش خوبی در حمایت از صندوق بیمه  فعالیت‌های معدنی و توسعه این بخش ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: هدف از افتتاح این صندوق ارتباط بیشتر با فعالین معدنی و ارتباط نزدیک در راستای پیگیری امور و دسترسی به کارها و اقدامات صندوق است.

عربی مزرعه شاهی به شاخص‌های فعالیت این صندوق اشاره کرد و افزود: یکی از شاخص‌های صندوق بیمه سرمایه‌گذاری بخش معدن این است که چنانچه سرمایه‌گذاری هزینه‌هایی را متحمل شد و منجر به کشف کانی و معدن نشد این صندوق تا 80 درصد هزینه‌های اکتشاف را تقبل می‌کند.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: همچنین این صندوق بیمه‌نامه اعتباری برای دریافت تسهیلات از بانک‌ها به فعالین حوزه معدن پرداخت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه بخشی از هزینه‌های مالی فعالین حوزه معدن را صندوق بیمه تقبل می‌کند، یادآور شد: با راه‌اندازی این صندوق مراجعه افراد به تهران به حداقل می‌رسد.

عربی مزرعه شاهی در ادامه بیان کرد: قرار است چهار دفتر صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی را در کشور راه‌اندازی کنیم که شامل غرب و جنوب، شمال غرب و شمال شرق و منطقه مرکزی و شرق است که منطقه مرکزی و شرق را ظرف دو هفته آینده در استان یزد راه‌اندازی می‌کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه معدن وثیقه مناسبی برای بانک‌ها محسوب نمی‌شود، از طریق بیمه‌نامه اعتباری این وثیقه برای اخذ تسهیلات از سوی صندوق اعتبار پیدا می‌کند.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top