دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

جانشین فرمانده انتظامی لرستان از رشد چهار درصدی مبارزه با مواد مخدر در استان خبر داد.

به گزارش افلاک، سرهنگ علی احمدی‌تبار اظهار کرد: در راستای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی طرح ایجاد امنیت در کنار مدارس و مبارزه با خرده‌فروشان به نیروی انتظامی واگذار شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا گشت‌های محسوس و نامحسوس ایجاد شده و به صورت مستمر فعال هستند.

جانشین فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به ایجاد آزمایشگاه مواد مخدر در استان گفت: قرار بود که ۵۰ درصد اعتبارات لازم را استانداری تقبل کند که هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است. وسایل آزمایشگاه آماده تحویل هستند و باید پول پرداخت شود تا ناجا آنها را تحویل بدهد.

احمدی‌تبار از رشد چهار درصدی مبارزه با مواد مخدر در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: در این راستا ۳۲۱۵ خرده‌فروش در استان دستگیر شده و ۱۳۴مورد طرح ارتقای امنیت داشته‌ایم که 6 درصد افزایش یافته است. همچنین ۵۴۱ مورد پاکسازی نقاط آلوده در استان را داشته‌ایم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان با تأکید بر تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان، گفت: امسال در هشت استان بودجه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول ابلاغ می‌شود.

مجتبی بیرانوند، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری لرستان برگزار شد، بیان کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان امسال در هشت استان بودجه این طرح ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول ابلاغ می‌شود که لرستان نیز ‌به‌عنوان یکی‌از این استان‌ها مطرح شده است.

وی با تاکید بر پاک‌سازی نقاط پُرخطر و آلوده از مواد مخدر، عنوان کرد: طبق تاکید استاندار لرستان در هر شهرستان به‌صورت پایلوت دستگاه‌ها برای پاک‌سازی یک نقطه پُرخطر و آلوده، تمام امکانات را بسیج کنند.

بیرانوند ادامه داد: مصوبه شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر لرستان ایجاد امنیت در اطراف مدارس از عناصر احتمالی توزیع‌کننده موادمخدر توسط نیروی انتظامی صورت می‌گیرد این در حالی‌است که ایجاد آزمایشگاه تشخیص خلوص مواد مخدر نیز توسط نیروی انتظامی یکی‌از مصوبات جلسه گذشته شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان افزود: ۵۰ درصد هزینه ایجاد آزمایشگاه تشخیص خلوص موادمخدر توسط نیروی انتظامی و ۵۰ درصد آن توسط استانداری تامین می‌شود، این در حالی‌است که هم‌اکنون برای تشخیص خلوص موادمخدر باید با استان همدان مکاتبه شود که این امر در صدور رای مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: در راستای صیانت از خانواده‌های معتادان، اقداماتی توسط کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و بهزیستی لرستان انجام شده است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top