دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس پلیس راهور لرستان گفت: بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت متعلق به شهرهای بروجرد و خرم‌‎آباد است و بیش از 90 درصد فوت شدگان افراد کهنسال بوده‎اند.

به گزارش افلاک، منوچهر مرادی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک و کار گروه ایمنی شهری با ارائه گزارشی از آمار تصادفات شش ماه اول سال جاری اظهار کرد: در این مدت 55 نفر از هم استانی‎های عزیز بر اثر تصادفات درون شهری فوت شده‎اند که 10 نفر نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشته است. 

وی یادآور شد: به منظور برخورد جدی با موتورسیکلت سواران در شش ماهه امسال بالغ بر 8000 دستگاه موتور سیکلت را در سطح استان توقیف کرده ایم و این در حالی است که بیش از 14 هزار دستگاه موتورسیکلت دیگر در سال گذشته توقیف و در پارکینک نیروی انتظامی وجود دارند.

رئیس پلیس راهور لرستان با بیان اینکه در حال حاضر کلیه پارکینگ‎های در نظر گرفته شده برای موتور سیکلت ‎های توقیفی پر شده، از تلاش برای امحا این تعداد موتورسیکلت توقیف شده خبر داد و اضافه کرد: در صورت تایید ستاد فرمان حضرت امام(ره) در آینده‎ای نزدیک کلیه موتور سیکلت ‎های توقیفی را امحا و از گردونه تردد خارج خواهند شد.

اصلانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز با بیان اینکه توجه به مقوله فرهنگ به عنوان اصلی‎ترین گام در جهت کاهش تصادفات می تواند بسیار نقش آفرین باشد، اظهار کرد: تا زمانی‎که خود مردم نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بی‎توجه باشند همچنان شاهد افزایش آمار تصادفات ناگوار برون و درون شهری خواهیم بود.

وی افزود: دستگاه‎های متولی مکلف‎اند که نسبت به نصب علائم راهنمایی و رانندگی، خط کشی جاده‎ها، خطرزدایی و لایروبی مسیل  پل‎ها و حذف نقاط حادثه ‎ خیز  قبل از شروع بارندگی ‎ها، اقدامات لازم را فراهم کنند.

اصلانی، برخورد جدی پلیس راهنمایی و رانندگی با موتور سیکلت سوارانی که مقررات رانندگی را رعایت نمی‎ کنند، بسیار ضروری عنوان کرد و یادآور شد: بر اساس آمارهای موجود متاسفانه بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت درون شهری استان مربوط به موتور سیکلت سواران است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: شهرداران نیز مکلف‎اند نسبت به اجرای مصوبات شورای ترافیک استان اقدام کنند در غیر این صورت مسئولیت مستقیم حوادث ناگوار متوجه شخص شهرداران خواهد بود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top